Interim management – do zadań specjalnych

Termin „interim management” nie jest powszechnie znany, więc przyjrzyjmy się najpierw definicji. Oznacza on zarządzanie czasowe, polegające na zatrudnieniu w określonym celu i czasie wysoko wykwalifikowanego managera (Interim Manager) do rozwiązania złożonego problemu w firmie.

 

Interim management może być postrzegany jako krótkoterminowe przekazanie zarządzania w ręce doświadczonego managera, szczególnie w okresie przejściowym, podczas kryzysu lub zmian w organizacji, kiedy zatrudnienie pracownika na stałe może być niepotrzebne lub w krótkim czasie niemożliwe, a wewnątrz organizacji nie ma nikogo, kto mógłby podjąć się tego zadania.

Interim Manager (IM) jest osobą do „zadań specjalnych” – szefem trudnego projektu (otwarcie hotelu, wdrożenie nowego oprogramowania) lub agentem zmiany (reorganizacja procesów w firmie/hotelu). Ma zwykle wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobywane w różnych organizacjach, wiedzę z danej branży (obszaru), ale też dodatkowy wachlarz cech i kompetencji odróżniający go od „zwykłych” managerów.

Przede wszystkim jest osobą niezwykle sprawną w zarządzaniu projektami – potrafi stworzyć zespół, często z wykorzystaniem osób z wewnątrz hotelu, rozdzielić zadania i efektywnie przeprowadzać kolejne fazy działań. Jest to manager z zestawem określonych cech osobowych i predyspozycji (silna osobowość, komunikatywność, umiejętność nawiązywania relacji interpersonalnych na różnych poziomach, naturalny autorytet i charyzma).

Kiedy warto zatrudnić Interim Managera?

Wyobraźmy sobie dobrze funkcjonujący hotel, w którym główną siłą napędową jest osoba pani Dyrektor Generalnej. Pani Dyrektor świetnie dobrała i wyszkoliła zespół, dobrze rozdziela zadania, ma doskonały kontakt z klientami oraz gośćmi, osiąga dobre wyniki. Jest to średniej wielkości hotel, więc nie ma stanowiska zastępcy.

W pewnym momencie pani Dyrektor zachodzi w ciążę. Jest zdecydowana wrócić do pracy po urodzeniu dziecka w najkrótszym możliwym terminie, jednak przez minimum pół roku w hotelu nie będzie dyrektora. Co w takiej sytuacji może zrobić właściciel? Oczywiście, rozwiązań jest kilka – włącznie z osobistym zaangażowaniem w nadzór nad hotelem, jednak rekomendowanym przeze mnie rozwiązaniem będzie zatrudnienie Interim Managera.

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Dorota Trojanowska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *