Kompetencje w hotelu, czyli jak skuteczniej zarządzać

Kadra kierownicza w hotelach nieustannie zmaga się z problemami dnia codziennego – niewłaściwie obsłużony gość na recepcji, zbyt niska efektywność pracownika działu sprzedaży, słaba jakość potraw serwowanych w hotelowej restauracji… Managerowie zwykle winą za powstałe problemy i niedociągnięcia obarczają swoich podwładnych. Często mają rację, ale…

 

Spróbujmy spojrzeć na hotel z perspektywy przedsięwzięcia biznesowego – ze strategią, budżetem, celami do osiągnięcia w krótkim i długim okresie, zadaniami i obowiązkami rozpisanymi na poszczególne stanowiska/ funkcje, niezbędnymi narzędziami i zasobami. Wydaje się, że niczego nie brakuje.

Przeanalizujmy rysunek poniżej:




W centralnym punkcie umieściłam kompetencje, które powinny być niezbędnym elementem każdej strategii zarządzania przedsiębiorstwem. Można je porównać do ABS-u w samochodzie – można bez niego jeździć, ale jeśli jest, znacznie podnosi nie tylko bezpieczeństwo, ale i komfort jazdy.

Czym są kompetencje? W największym skrócie – to taka charakterystyka danej osoby, na którą składają się:

• cechy (osobowości)

• postawa (samoocena, motywacja, zaangażowanie)

• wiedza (deklaratywna i proceduralna).

Kompetencje są zwykle powiązane z określonym zadaniem, powinny być mierzalne i zmienne w czasie (do nauczeni). Profil kompetencyjny można stworzyć do każdego stanowiska, należy jednak pamiętać o dodatkowych aspektach, jak np.: uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne, które wpływają na ostateczny zestaw pożądanych cech (patrz tab.1). Celem wdrożenia [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Andrzej Rybicki

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

1 komentarz do “Kompetencje w hotelu, czyli jak skuteczniej zarządzać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *