Czego klienci szukają w SPA i jak ich zadowolić? (Cz. 2)

Autor: Zuzana Decker
Zuzana Decker
dyrektor i współwłaściciel słowackiej firmy doradczej Aqua Concept s.r.o.  

Wygodny stół do masażu i kameralny, ale oferujący wiele wrażeń basen jest dla klientów SPA równie ważny jak zabiegi kosmetyczne twarzy, paznokci i włosów Pojęcie piękna ciała i zdrowego ducha w tym ciele stało się w ostatnich latach podstawą działalności każdego szanującego się obiektu SPA. Przemysł kosmetyczny, który rozwija się niezwykle dynamicznie, wprowadził na rynek w ostatnich latach wiele produktów służących pielęgnacji skóry, włosów, manicure czy pedicure. Zabiegi wykonywane przy zastosowaniu tych specyfików stały się integralną częścią działalności każdego SPA nakierowanego na sukces. Jeśli zapytamy klientów, jakie są ich minimalne oczekiwania związane ze SPA, to wśród odpowiedzi dominują masaże, zabiegi na twarz i manicure. Oczywiście część Czytelników może stwierdzić, że odpowiedzi takie wynikają wyłącznie z faktu, że grupa konsumentów korzystających ze SPA złożona jest głównie z kobiet. To prawda. Jednak i mężczyźni coraz częściej sięgają po tego typu usługi, a nawet stają się główną grupą klientów korzystających z oferty niektórych centrów SPA. Dostrzegają to największe marki kosmetyczne i dlatego zaczęły już kreować nowe linie produktowe skierowane wyłącznie do mężczyzn.
Ajurweda - system medycyny indyjskiej rozwinięty w starożytności. Według Ajurwedy wszystko składa się z pięciu elementów "pancha mahabhutas" elementy te to: przestrzeń (akasha), powietrze (vayu), ogień (agni), woda (jala) i ziemia (prithvi). Istoty żyjące posiadają jeszcze jeden element: jest to prana. Prana to siła życiowa, podstawowa energia odpowiadająca za fizyczne, umysłowe i duchowe zdrowie i siłę. Prana w sanskrycie oznacza "oddech" i jest rozumiana jako siła podtrzymująca życie, energia witalna. Jest to podstawowe założenie Ajurwedy i Jogi, energia ta przepływa przez kanały subtelne zwane "nadi". Energia ta podtrzymuje życie w ciele i umyśle. Masaż jest terapią, która odblokowuje kanały energetyczne i pozwala na prawidłowy przepływ energii witalnej.
W praktyce prowadzenia ośrodka SPA pojawia się wiele czynników, które powinni uwzględnić właściciele i prowadzący obiekty SPA, by została osiągnięta rentowność ich projektów. űeby je wszystkie opisać, potrzebne byłby prawdziwe tomisko literacko-naukowe. Ograniczę się więc w tym miejscu jedynie do omówienia dwóch bardzo istotnych zagadnień: stołu do masażu oraz basenów. W poszukiwaniu stołu Wcale nie należy do rzadkości sytuacja, gdy w ośrodku SPA natykamy się na niezbyt obszerny plastykowy stół ustawiony w ogromnej sali pozbawionej wszelkich elementów dekoracyjnych. By w praktyce z takim "wystrojem i wyposażeniem" ośrodka SPA nie spotykali się klienc [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

2 komentarze do “Czego klienci szukają w SPA i jak ich zadowolić? (Cz. 2)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *