Hotel z BAT-em

Mało jest w Polsce takich hoteli. I rzecz, bynajmniej nie w tym, że wybudowany został wprawdzie pod lasem, ale w szczerym polu. Rzecz w tym, że jest to jeden z ciągle niezbyt wielu dużych, nowoczesnych hoteli, a raczej kompleksów konferencyjno-wypoczynkowych Owo „szczere pole” w przypadku Hotelu Ossa jest we wsi Ossa na południowo-wschodnim Mazowszu. Wielu […]

Czytaj dalej


Czego klienci szukają w SPA i jak ich zadowolić? (Cz. 2)

Zuzana Decker dyrektor i współwłaściciel słowackiej firmy doradczej Aqua Concept s.r.o.   Wygodny stół do masażu i kameralny, ale oferujący wiele wrażeń basen jest dla klientów SPA równie ważny jak zabiegi kosmetyczne twarzy, paznokci i włosów Pojęcie piękna ciała i zdrowego ducha w tym ciele stało się w ostatnich latach podstawą działalności każdego szanującego się […]

Czytaj dalej


Płać za telewizor i płacz

Tematem pierwszej w tym roku sondy są opłaty, jakie wnosi się na rzecz twórców z tytułu używania w hotelach odbiorników telewizyjnych Czy postanowienie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości dotyczące wnoszenia opłat za prawa autorskie, a w efekcie za odbiorniki telewizyjne w każdym pokoju hotelowym, może wpłynąć na zmniejszenie liczby telewizorów, z których korzystają goście w Państwa obiekcie? […]

Czytaj dalej


Kąpiel czy może prysznic?

Marek Piosik Autor jest dyrektorem Kaldewei Polska Sp. z o.o.Łazienka jest jednym z tych elementów, które w największym stopniu wpływają na sposób postrzegania hotelu przez gościa. Inwestor hotelowy zazwyczaj o tym wie i dlatego dobierając wyposażenie do łazienki, staje zawsze przed dylematem: estetyka, funkcjonalność i rozwiązania techniczne a poziom kosztów Kwestie wyposa- żenia i rozwiązań, […]

Czytaj dalej


Animator,człowiek z bajki

Gości indywidualnych, a przede wszystkim grupy zorganizowane przyciąga do wielu hoteli program artystyczno-rozrywkowy. Chociaż trudno jednoznacznie określić, w jakim stopniu przynosi on dodatkowe zyski, to jednocześnie trudno przecenić wpływ animacji na przychody z noclegowego i gastronomicznego interesu Hotel kojarzony jest wprawdzie przede wszystkim z pokojem wyposażonym w łóżko umożliwiające sen, jednak… Fakt, pierwotna funkcja hotelu […]

Czytaj dalej


Hotelarz się szkoli

O EURO 2012 mówi się zazwyczaj w kontekście liczby hoteli, które powstaną – lub nie – po to, by przyjąć tłum kibiców i odwiedzających Polskę turystów. „Na papierze” i w statystyce plany rozwoju rynku hotelarskiego, zarówno pod względem liczby nowych hoteli, jak i mających w nich zanocować osób, prezentują się imponująco. Równie imponująco wygląda zestaw […]

Czytaj dalej


Summary

Holidays inside hotels or outside Poland has about 1,3 thousand of holiday dwelling centers which represent 136 thousands beds, a capacity slightly above the number of beds in the categorized hotel industry. It has been registered more than 480 conference and leisure centers offering about 49 thousands beds. The number of tourists profiting from the […]

Czytaj dalej


KONKURS – HOTEL Z POMYSŁEM

Ideą konkursu jest przedstawianie ciekawych rozwiązań architektonicznych, pomysłów o dużych walorach estetycznych i użytkowych. Promowanie inicjatyw łączących osiągnięcia nowoczesnej światowej myśli, najnowszych trendów ze specyfiką i tradycją polskiego rynku. Do udziału zapraszamy również właścicieli obiektów powstałych w nietypowych budynkach posiadających niecodzienną lub rzadko spotykaną lokalizację Zasady W konkursie może brać udział każdy obiekt hotelowy spełniający […]

Czytaj dalej


Winne prawo, urzędnicy, brak pieniędzy i pogoda

W poprzednim numerze magazynu obiecaliśmy Państwu opublikowanie komentarzy, jakie otrzymaliśmy do zadanego w lutowej sondzie pytania o to, co Państwa zdaniem w decydujący sposób wpływa na ograniczenia w rozwoju polskiego rynku noclegowego. Według większości respondentów największy wpływ (53,1 proc.) ma prawo i biurokracja, zaś dla jednej trzeciej (32,3 proc.) ograniczeniem jest niedostateczny ruch turystyczny Komentarze […]

Czytaj dalej