Herbaciane rozterki

Autor: Aleksandra Kamińska. Marketing & Promotions Specialist w firmie Geralt Polska
Wystrój wnętrza i profesjonalizm obsługi w hotelowej restauracji, lobby barze czy kawiarni mają ogromne znaczenie, ale to dopiero początek gastronomicznej przygody. Najważniejszą kwestią jest ich oferta trafiająca w gusta gości. A nawet najsmaczniejszy, kilkudaniowy posiłek nie obędzie się bez napoju. Większość lokali oferuje swoim klientom szeroką gamę różnego rodzaju zimnych i ciepłych napitków. Wśród tych ostatnich tradycyjnie pierwsze miejsce zajmuje herbata. Może się wydawać, że to mało istotny element menu, tymczasem nie można go lekceważyć, ponieważ nawet najbardziej niezwykłe i egzotyczne doznanie kulinarne pójdzie w zapomnienie, jeśli zostanie zwieńczone filiżanką herbaty kiepskiej jakości i bez charakteru. Herbata jest podstawowym produktem w polskiej kuchni, a jednak nie kultywuje się u nas tradycji jej spożywania w takim stopniu, jak w krajach dalekowschodnich, skąd pochodzi. Zwykle przy zakupie, nawet do lokalu, nie zwraca się uwagi na jej jakość, decydując się na pierwszy produkt, który wpadnie w ręce po niskiej cenie. Niejednokrotnie takie zachowania wymusza po prostu tempo działalności. Tymczasem goście w wolnych chwilach, które spędzają w hotelu, są otwarci na wszelkie nowe doznania. Okres wakacyjny, urlopowy, świąteczny czy nawet zwykłe weekendy, to okazja do wyjazdów i spędzania czasu w lokalach gastronomicznych w gronie rodziny i przyjaciół. Wówczas mają oni czas na to, aby delektować się różnymi smakami i oczekują od odwiedzanych miejsc, że będą tam dopieszczeni pod każdym względem.   Przede wszystkim jakość Wybierając rodzaj herbaty do swojej gastronomii trzeba uwzględnić szereg czynników. Każdy gość zasługuje na najlepszy produkt i oczekuje go, dlatego kluczowym przy doborze marki herbaty czynnikiem po winna być jej jakość. Jeżeli chcemy zadowolić naszych gości, powinniśmy wybierać herbaty pochodzące tylko z pierwszych wiosennych zbiorów w najlepszych herbacianych regionach świata (np. Darjeeling i Assam w Indiach czy też Cejlon na Sri Lance). Herbata jest produktem bardzo delikatnym i ma właściwości higroskopijne, co oznacza, że chłonie wilgoć, a wraz z nią wszelkie obce zapachy oraz zanieczyszczenia, przez co traci swój niepowtarzalny charakter. Jeśli ma zachować swoje naturalne walory, należy w odpowiedni sposób zabezpieczyć liście herbaciane na czas transportu z plantacji do fabryki, a następnie umiejętnie je przetworzyć i zapakować natychmiast po zakończeniu procesu produkcji. Tymczasem wiele firm herbacianych kupuje susz w Azji i nie pakując, transportuje do Europy statkami. Ma to fatalny wpływ na walory smakowe i zapachowe herbaty oraz intensywność naparu. Dlatego przede wszystkim nie można kupować kota w worku. Z herbatą jest jak z diamentami – nawet największy specjalista branży jubilerskiej nie będzie w stanie określić różnic między dwoma kamieniami, jeśli nie położy ich obok siebie. Więc najlepszym sposobem na sprawdzenie jakości produktu jest degustacja proponowanych rodzajów herbaty. Warto przy tym pamiętać, aby wszystkie napary przygotować na wodzie z tego samego ujęcia. Warto też dowiedzieć się, w jakiej fabryce dany producent pakuje swoją herbatę i czy ta fabryka jest jego własnością, ponie [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *