Masaż jako element zabiegu

Jedną z głównych pozycji w ofercie ośrodków SPA & wellness są wszelkie rodzaje masażu. Poza klasycznymi odmianami tego zabiegu klienci ośrodków odnowy coraz częściej mają do czynienia z różnego rodzaju "maszynami" masującymi. Klasycznego, wykonywanego przez człowieka nie zastąpi jednak nic
Masaż, począwszy od najdawniejszych dziejów, uważany jest za skuteczną metodę terapeutyczną w leczeniu różnego rodzaju schorzeń. Masaż klasyczny charakteryzuje się zastosowaniem następujących technik: głaskania, rozcierania, ugniatania, oklepywania, wibracji, wałkowania oraz wyciskania. Każdy z ruchów wykorzystanych podczas masażu ma swoje specyficzne działanie na poszczególne układy naszego organizmu.


Technika używana od starożytności

Historia masażu wywodzi się z czasów starożytnych, gdy był on uzupełnieniem obrzędów religijnych, a nierzadko także sposobem oddziaływania medycyny ludowej. Został zapoczątkowany w Indiach oraz Chinach i stanowił naturalną metodę leczniczą. Hipokrates, uważany za ojca medycyny wskazywał na zasadność wykorzystania masażu w przypadku wybranych chorób i schorzeń. W starożytnej Grecji masowano sportowców przed zawodami, aby natłuścić ich ciała oliwką.

Ponieważ w średniowieczu nastąpił zastój nauk medycznych, również i masaż przestał być powszechnie stosowany. Dopiero w XVI wieku techniką masażu zajął się francuski lekarz Ambroise Paré. W wyniku badań nad fizjologią masażu oraz obserwacji pozytywnych skutków masażu u chorych po operacjach, w [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Agnieszka Galica

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.