Jak gościowi pościelisz, tak się wyśpi

Bogna Węgorska,
projektant wnętrz i mebli
Współpraca: Bogusława Baczewska
Serdeczne podziękowania dla Małgorzaty Malawskiej za konsultacje dot. pościeli hotelowej


Po wejściu do pokoju hotelowego to właśnie łóżko jest najbardziej zauważalnym elementem. I słusznie, bo jest to najważniejszy mebel. Komfort wypoczynku i wzornictwo w dużej mierze wpływają na nastrój gościa oraz na jego chęć powrotu do danego hotelu. Wokół łóżka właśnie budowany jest styl i nastrój pokoju.



ht_2009_10-17.jpg


Wygląd łóżka, wygodne ustawienie, eleganckie zagłowie, trafnie dobrane oświetlenie oraz piękne tkaniny wykorzystane na narzuty w ogromnej mierze budują nastrój wnętrza. Najodpowiedniejszym meblem jest tzw. łożko kontynentalne we wszystkich jego wariantach. W obiektach kategoryzowanych od trzech gwiazdek włącznie wymogiem jest, aby posłanie jednoosobowe było nie węższe niż 90 cm, a dwuosobowe nie węższe niż 140 cm.


Materac na rolkach

W większości przypadków miejsce do spania stanowi materac posłaniowy wraz z podstawowym na ramie drewnianej lub metalowej na czterech lub sześciu nóżkach metalowych, drewnianych lub kombinowanych ew. na płozach. Idealny jest system, w którym materac posłaniowy ma dołączone 2 nóżki i 2 rolki z hamulcami. Rozwiązanie to jest bardzo praktyczne z uwagi na łatwość dostępu do przestrzeni pod łóżkiem (wolna przestrzeń dookoła lóżka pozwalająca na swobodny do niego dostęp to ok. 80 cm) i sprawniejszej jej konserwacji. Skraca to czas potrzebny obsłudze na posprzątanie pokoju i czyni pracę łatwiejszą. Unikamy wtedy konieczności podnoszenia łóżka do sprzątania, przesuwając tylko na rolkach.



Jaki materac wybrać

Godnymi polecenia są materace kieszeniowe, które posiadają właściwości rehabilitacyjne. Dopasowują się one do kształtu ciała, a stosunkowo niska cena jest ich niezaprzeczalnym atutem.


Na tego typu materace można założyć pokrowiec do prania ze specjalnymi właściwościami, np.: - Stressfree, który sprawia, że osoby szczególnie wrażliwe na stres będą spały głębiej i spokojniej; - Coolmax - oprowadzający szybko wilgoć i regulujący temperaturę ciała, co uniemożliwia przegrzanie ciała, - Medicott silverguard, który - dzięki zastosowaniu w nim srebrnej nitki - gwarantuje pełną ochronę przed bakteriami, czy - pokrowiec antyalergiczny - wykonany w taki sposób, by w 100 proc. zatrzymać ewentualne niekorzystne uczulanie ze strony materaca.

ht_2009_10-35.jpg

Można też zastosować na materac nakładkę higieniczną. Nakładając ją, zabezpieczamy materac przed zabrudzeniem i zamoczeniem. Najważniejsze jest, by materac przeznaczony do pokoi hotelowych cechował się łatwością w utrzymaniu czystości, długą żywotnością oraz dobrą ceną, posiadał atesty trudnopalności i wytrzymałości. Dbając o dobro i komfort klienta, warto zdecydować się na wybór materaca z "wyższej półki" oraz na zastosowanie dodatków do materaca. Damian Kniejski, dyrektor działu hoteli Fabryki Materacy Janpol


Należy brać pod uwagę również drugi aspekt wygody łóżka kontynentalnego: zastosowanie materaca na nóżkach eliminuje skrzynię meblową, która może być przyczyną urazow stóp naszych gości, a co za tym idzie zmniejsza prawdopodobieństwo ewentualnych roszczeń. W pokojach dwuosobowych najwygodniej zastosować dwa łóżka kontynentalne szerokości 90 cm z możliwością stałego łączenia ich w posłanie podwójne. Pokój jest wtedy bardziej uniwersalny i mogą w nim nocować dwie znajome lub obce osoby.


Szczególnie ma to znaczenie w obiektach prowadzących (oprócz hotelowej) działalność szkoleniową, sympozyjną lub bankietową. Obecnie na rynku istnieje cała gama materacy posłaniowych: od niskich z czterocentymetrową warstwą gąbki lateksowej po skomplikowane materace bonellowe. Wszystkie one pow [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Bogna Węgorska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *