
CO HOTELARZ POWINIEN WIEDZIEĆ PRZYSTĘPUJĄC DO ROZMÓW Z DOSTAWCĄ ROZWIĄZAŃ INFORMATYCZNYCH I JAK SIĘ POWINIEN DO TEGO PRZYGOTOWAĆ?
BOŻENA SZPYTMA, dyrektor generalny Micros Fidelio Polska, firmy oferującej rozwiązania dla hotelarstwa i gastronomii, które obejmują oprogramowanie, sprzęt, integrację systemów biznesowych, doradztwo i wsparcie techniczne:
Przede wszystkim hotelarz powinien określić swoje oczekiwania dotyczące systemu. Należy również zrobić rozeznanie na rynku odnośnie do dostępnego oprogramowania i opinii, jakie o nim krążą wśród użytkowników systemu. Bardzo ważnym elementem jest dostęp do serwisu. Firma powinna gwarantować serwis 7/24 i najlepiej, jeżeli serwis ten jest prowadzony z biura, a nie na dyżurnym telefonie komórkowym.
JAROSŁAW CZECHOWSKI, dyrektor firmy BH Wandex, specjalizującej si ę w tworzeni u oprogramowania dla recepcji i restauracji :
- Poziom „obciążenia” obiektu – przybliżona liczba gości w roku/sezonie oraz związana z tym ilość pozostałych danych (faktury, meldunki, sprzedaże)
- Poziom szczegółowości przechowywanych informacji (np. dane o klientach lub towarach/usługach sprzedawanych w obiekcie)
- Docelowy poziom skomplikowania obsługi programu – dopasowanie do możliwości istniejącego personelu i wymagań („wizji") zamawiającego
- Określenie, w jakim stopniu oprogramowanie ma być rozszerzalne i które elementy oprogramowania będą ewentualnie w przyszłości podlegały modyfikacjom
- Wymagania niefunkcjonalne kluczowe dla kwestii budowy oprogramowania, np. możliwość pracy sieciowej bądź podglądu stanu obiektu ze zdalnej lokalizacji
- Sprecyzowanie, czy system będzie używany w jednej lokalizacji czy może klient posiada np. trzy obiekty i chciałby mieć możliwość centralnego zarządzania/podglądu wszystkich swoich hoteli.
JAKUB KRAJKA, Project Manager w firmie PMS Labs , zajmującej si ę kompleksową obsługą przedsiębiorstw w zakresie zastosowań technologii informatycznych wspomagających zarządzanie :
Hotelarz powinien odpowiedzieć sobie na pytanie: co chcę osiągnąć? Wydaje się to trywialne, jednak w istocie brak odpowiedzi na to nie pozwoli mu odpowiednio przeprowadzić procesu wyboru dostawcy. Jeżeli celem nadrzędnym jest doskonałość operacyjna, a co za tym idzie wymierne korzyści z wdrożenia danego systemu, j [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz