Efektywność stron hotelowych

Firma PROFITROOM w ramach konkursu ogłoszonego w marcowym wydaniu HOTELARZA
przeprowadziła darmowe audyty i przygotowała strategie stron internetowych oraz kampanie linków
sponsorowanych dla zwycięskich obiektów hotelarskich.



W ramach audytu szczegółowo zbadana została funkcjonalność
tych stron pod kątem ich użyteczności
(Web-usability), jakości technicznej strony oraz jej
optymalizacji pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach.
Na witrynach internetowych zwycięzców
konkursu został również dokładnie przeanalizowany ruch odwiedzin
generowanych na stronie, co pozwoliło wykazać faktyczną efektywność
badanych stron hotelowych.
Interesujące wnioski z przeprowadzonych audytów stron hotelowych
wykazały szczególnie badania dla hotelu Best Western Premier
Kraków oraz dla hotelu Pod Lwem z Elbląga. Dla obiektów hotelarskich,
które zgłosiły się do konkursu, specjaliści PROFITROOM zaprojektowali
również darmowe kampanie linków sponsorowanych, których
celem był znaczący wzrost wizyt na stronach internetowych tych
hoteli oraz uzupełnienia obłożenia w okresie wakacyjnym.



Użyteczność strony


Użyteczność stron internetowych, zwana Web-usability, ma wpływ
na to, czy dana witryna jest przyjazna i zrozumiała dla jej użytkowników.
Na użytecznych stronach internauci przebywają chętniej i szybciej
decydują się na rezerwację pobytów noclegowych.
Analizowane w ramach przeprowadzonego konkursu strony internetowe
posiadają wiele atutów, które pozytywnie wpływają na ich użyteczność
w internecie. Przykładowo strona hotelu Best Western
Premier Kraków posiada tzw. „klikalne” logo, które jest jednocześnie
linkiem kierującym do strony głównej. Logo takie ułatwia nawigację
po stronie oraz pozwala w łatwy i szybki sposób powrócić do strony
głównej. Kolejną zaletą jest panel do rezerwacji online, dzięki czemu w
każdym momencie pobytu na stronie można sprawdzić dostępność
pokoi i zarezerwować pobyt w tym obiekcie.
Atutem tej strony jest również odpowiednio wyeksponowana oferta
konferencyjna w postaci banneru, który przekierowuje na podstronę
ze szczegółami dotyczącymi oferty konferencyjnej. Na uwagę
zasługuje także zainstalowane na stronie wideo, które jest doskonałym
pomysłem na ciekawe zaprezentowanie oferty hotelu.
Godne polecenia dla innych hoteli są szczegółowe dane kontaktowe
umieszczone na stronie www tego obiektu oraz mapka lokalizacji
wraz ze wskazówkami dojazdu do tego obiektu. Szczegółowe dane
kontaktowe hotelu wraz z lokalizacją przedstawioną na Mapach
Google to podstawowa informacja, jaka powinna znaleźć się w
widocznym miejscu na każdej stronie hotelowej.
Atutem strony internetowej hotelu Pod Lwem są natomiast liczne oferty
specjalne umieszczone na stronie skierowane do rodzin oraz do nowożeńców
w postaci interesujących pakietów pobytowych. Szczegółowe i
przejrzyście zaprezentowane informacje o ofertach specjalnych wraz z
galerią zdjęć oraz cennikiem bezsprzecznie zachęcają do rezerwacji. Z
kolei podstrona „Warto zobaczyć” na witrynie hotelu Pod Lwem zawiera
wiadomości o godnych polecania zabytkach i atrakcjach turystycznych
w Elblągu i okolicach, co dodatkowo skłania osoby odwiedzające tę stronę
do spędzenia wolnego czasu właśnie w tym obiekcie.



Co poprawić


Przeprowadzone audyty stron wykazały również, jakie prace związane
z web-usability należy podjąć, aby poprawić ich funkcjonalność.
Dla przykładu, w okresie przeprowadzania audytu na stronie Best
Western Premier Kraków zainstalowany był panel do rezerwacji online
o niskim poziomie użyteczności. Dostępność tego systemu
wyłącznie w języku angielskim, brak zdjęć pokoi i przedstawianie cen
w euro utrudniały zarezerwowanie noclegu. Czyli zaletą strony był
dobrze widoczny panel do rezerwacji, ale dopracowania wymagała jego użyteczność. Hotel już skorzystał z naszej wskazówki i wkrótce
na jego stronie będzie zainstalowany w pełni nowoczesny panel do
rezerwacji.
Strona internetowa hotelu Pod Lwem nie posiadała z kolei żadnego
panelu [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Katarzyna Olechnowicz

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *