Jak dbać i kiedy wymieniać?

Autor: Rafał Szubstarski
Zakup kompletu wykładzin do średniej wielkości obiektu hotelowego to wydatek rzędu kilkudziesięciu tysięcy zł, a w większych idący w setki tysięcy. Dlatego warto o nie dbać, żeby nie trzeba było ich wymieniać zbyt szybko przed naturalnym okresem zużycia. Tylko jak? I kiedy je w końcu wymienić?


Wszyscy producenci i dostawcy wykładzin podkreślają jedną podstawową zasadę, gwarantującą jak najdłuższe użytkowanie: wykładziny trzeba odkurzać codziennie, dzięki czemu nie gromadzi się na nich brud, który może niszczyć włókna. I drugą: do ich czyszczenia wykorzystywać należy tylko środki chemii profesjonalnej, które charakteryzują się wysokim stopniem koncentracji, czyli bardzo wysoką zawartością substancji aktywnych i optymalnym składem chemicznym dopasowanym do usuwania określonego rodzaju zabrudzeń. Środki chemii gospodarczej są mniej wydajne i niedostosowane do wykładzin obiektowych.


Apteczka szybkiego reagowania

– Żywotność wykładziny zależy od wielu parametrów, m.in. takich jak odpowiedni jej dobór do miejsca użytkowania, jakości i rodzaju użytych włókien, sposobu eksploatacji, rodzaju konserwacji i czyszczenia – tłumaczy Anna Żabińska, koordynator ds. marketingu w firmie Newmor Polska, zajmującej się dystrybucją wykładzin. – Dbając o wykładziny należy przywiązywać dużą wagę do usuwania zabrudzeń zaraz po ich wystąpieniu. Producenci coraz częściej przekazują klientowi ścisłe instrukcje dotyczące czyszczenia i konserwacji, jak również polecają sprawdzone profesjonalne produkty do tego celu. Plamy należy usuwać w ciągu kilkunastu godzin po ich powstaniu, wtedy istnieje szansa na ich całkowitą likwidację. Im głębiej zabrudzenie wniknie, tym trudniej je usunąć. Po 24 godzinach całkowite usunięcie plamy jest niemal niemożliwe. Najczęściej popełnianym błędem jest niedostosowanie środka do rodzaju włókna i plamy. Dlatego w każdym hotelu powinna się znajdować tzw. „apteczka” ze specjalistycznymi środkami do czyszczenia plam tłustych, pochodzenia wodnego (sok, kawa, wino), pochodzenia ni [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *