Umowa kredytowa z bankiem – na co zwracać uwagę

Autor: Adam Pilczuk
Autor jest ekspertem z zakresu finansowania inwestycji hotelowych w firmie MoneyCenter


Kredyt inwestycyjny charakteryzuje się szczególną specyfiką w procedurze bankowej, zarówno w procesie jego pozyskiwania, jak i wykorzystywania. Jego otrzymanie na inwestycję hotelową wymaga większych nakładów niż w przypadku kredytów tradycyjnych.



Pozyskanie kredytu inwestycyjnego zależy od szeregu czynników, z których największą rolę odgrywa cel, na jaki kredyt jest przeznaczony, a towarzyszy mu bardzo dokładna analiza bankowa. Wskazanie celu pozwala przedsiębiorcy uzasadnić potrzebę pozyskania środków, zaś instytucji finansowej umożliwia oszacowanie ryzyka, jakie niesie ta inwestycja. Tego typu analiza może obejmować efektywność ekonomiczną, analizę opłacalności inwestycji, pełną analizę projektowanych założeń finansowych, zestawienie istotnych wskaźników operacyjno-finansowych (Food cost, Beverages cost, RevPar, ADR itp.), skalę potencjalnych wydatków i zysków, sytuację na rynku, treść kosztorysu i biznesplanu, jak również wysokość ewentualnej raty. Jest to umowa, na podstawie której bank stawia do dyspozycji klienta określoną liczbę środków pieniężnych na realizację konkretnego celu. Umowa zawiera zawsze:

1. Warunki udzielenia: warunki do wypłaty, cenę kredytu, którą stanowi oprocentowanie
2. Warunki spłaty (terminy)
3. Zabezpieczanie spłaty kredytu

Standardowa umowa kredytowa zawiera:
  •  datę i miejsce zawarcia umowy
  •  dane stron umowy
  •  postanowienia ogólne
  •  kwotę i walutę kredytu
  •  warunki uruchomienia
  •  cel kredytu
  • zasady i termin spłaty kredytu
  •  wysokość prowizji
  •  wysokość oprocentowania
  •  sposób zabezpieczenia kredytu
  •  zakres uprawnień banku
  •  termin i sposób postawienia do dys
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *