Własny hotel obca marka

Wojciech Popis
Autor jest właścicielem firmy POPIS -HOTELS Consulting & Management,
wynegocjował kontrakty franczyzowe m.in. z Wyndham Hotels i Hilton Worldwide


W lutowym wydaniu „Hotelarza” rozpoczynamy cykl artykułów poświęconych franczyzie w hotetelarstwie. Cykl będzie miał formułę planowanej inwestycji hotelowej, dla której chcielibyśmy pozyskać franczyzę jednej z międzynarodowych sieci hotelowych.



W kilku najbliższych numerach „Hotelarza” postaram się przybliżyć temat franczyzy hotelarskiej. Nie tyle samą teorię, co jej zderzenie z praktyką. Na początek przedstawię w kilku słowach zarys planowanych tematów.


Co przed nami

Zaczniemy od odpowiedzi na pytania, które należy i trzeba sobie zadać planując taką inwestycję. Odnosi się to do wszystkich jej aspektów, poczynając od lokalizacji, kosztów budowy, wyposażenia, formy finansowania poprzez strategie rozwoju franczyzodawcóht_2011_02-29.jpgw, na przychodach i kosztach operacyjnych kończąc. Jest to często żmudny proces, ale konieczny do podejmowania późniejszych, strategicznych decyzji. Poruszymy oczywiście kwestie lokalizacji, ale − co ważniejsze − celu, dla którego cały ten trud chcemy ponosić. Przy tej okazji omówimy różne sposoby finansowania. W kolejnej części skupimy się na wyborze partnera lub partnerów, z którymi chcielibyśmy współpracować. Mowa tu zarówno o markach hotelowych i sieciach, jak również konsultantach, wykonawcach, operatorach czy wręcz inwestorach. Na poszczególnych etapach realizacji inwestycji ma to zasadnicze znaczenie. Wiele, jeżeli nie wszystko, zależy od ludzi, których spotykamy na swojej drodze. To często właśnie w ich rękach leży powodzenie danego przedsięwzięcia, trwającego bądź co bądź wiele lat. Jeden niewiarygodny partner, a może mało wiarygodny „pseudopartner” może zniweczyć wszelkie nasze wysiłki, nie mówiąc o kosztach. Następnie „przebrniemy” przez umowę franczyzową, na tyle, aby mieć świadomość, o co ewentualnie można walczyć, a czego nawet nie dotykać. No i oczywiście rozważymy naszą narodową postaw [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wojciech Popis

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *