Własny hotel obca marka

Wojciech PopisAutor jest właścicielem firmy POPIS -HOTELS Consulting & Management, wynegocjował kontrakty franczyzowe m.in. z Wyndham Hotels i Hilton Worldwide W lutowym wydaniu „Hotelarza” rozpoczynamy cykl artykułów poświęconych franczyzie w hotetelarstwie. Cykl będzie miał formułę planowanej inwestycji hotelowej, dla której chcielibyśmy pozyskać franczyzę jednej z międzynarodowych sieci hotelowych. W kilku najbliższych numerach „Hotelarza” postaram się […]

Czytaj dalej


Condo – moda

Condo-hotele to pojęcie funkcjonujące w Polsce już od kilku lat, ale nadal niezbyt znane i często mylone z aparthotelami czy timesharingiem, chociaż obiekty w tym systemie działają już w Kołobrzegu, Ostródzie, Świnoujściu, Jastarni, Karpaczu czy Wiśle, a nawet w Katowicach czy Wrocławiu. Trudno się temu dziwić, bo nie jest ono zdefiniowane w żadnym akcie prawnym, […]

Czytaj dalej


Kolejne szkolenie Akademii Hotelarza

Hotelarze z całej Polski, czyli dyrektorzy, właściciele i pracownicy działów marketingu spotkali się 17 marca na kolejnym w tym roku szkoleniu z cyklu Akademii Hotelarza. Seminarium dotyczyło w całości maksymalizacji przychodów w hotelu.   Sesja przedpołudniowa, przeprowadzona przez Panią Martę Hancock, dyrektora ds. revenue managementu w sieci Accor na Polskę i kraje bałtyckie, poświęcona była […]

Czytaj dalej


Ważne sprawy w łazience

Wymogi kategoryzacyjne nakazują, aby we wszystkich hotelowych łazienkach znajdowały się: mydełko toaletowe lub dozownik mydła, szklanka lub kubek jednorazowy, ręcznik i torba higieniczna. W hotelach 3-gwiazdkowych musi być też ręcznik kąpielowy, a w 5-gwiazdkowych również szlafrok. Tylko tyle. Ale gość, który znalazłby w swojej łazience tylko to, więcej by pewnie do takiego hotelu nie wrócił. […]

Czytaj dalej


Lobby inne niż wszystkie

Hotele – usytuowane w największych miastach, jak i w odległych zakątkach, tworzone z myślą o wygodzie współczesnych podróżujących, niejednokrotnie zachwycają swoim wnętrzem. Od samego wejścia. Futurystyczna forma od początku rzuca się w oczy. Przejścia między ladą recepcji i ścianami są niewidoczne, co stanowi piękny efekt wizualny. Hotel SOF Park Inn Hotel w Krakowie. Fotografia wykonana […]

Czytaj dalej


Kategoryzacja jest potrzebna hotelom i gościom

Rozmowa z Zygmuntem Barcikowskim z  Wydziału Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Zajmuje się Pan kategoryzacją hoteli od lat 80. Czym różniła się ówczesna kategoryzacja od obecnej? Kategoryzacja hoteli funkcjonowała już w latach 60. Podstawowa różnica polegała na tym, że w PRL obowiązywały odgórne ceny urzędowe, a liczba gwiazdek decydowała o tym, jakie stawki hotel mógł […]

Czytaj dalej


…za dwa drugi Puro Hotel

Sieć Puro Hotel, która w marcu otwiera we Wrocławiu swój pierwszy hotel, kupiła w Krakowie działkę pod kolejny obiekt. 140-pokojowy hotel mieścił się będzie na ul. Pawiej przy dworcu PKP na przeciwko Galerii Krakowskiej, na miejscu obecnego parkingu prywatnych busów. Budowa hotelu rozpocząć ma się w drugiej połowie tego roku. Koncept Puro Hotel zakłada stworzenie […]

Czytaj dalej


Galaxy: nowe cztery gwiazdki w Krakowie…

Pod koniec kwietnia w Krakowie otwarty zostanie 4-gwiazdkowy hotel Galaxy. 205-pokojowy obiekt przy moście Kotlarskim w sąsiedztwie Kazimierza oferować będzie centrum konferencyjne na 500 osób, 350 miejsc w części gastronomicznej i strefę rekreacyjną. To szósty hotel 4-gwiazdkowy otwierany w tym mieście w ciągu ostatnich dwóch lat i 24 tej kategorii w Krakowie. Inwestorem jest Jacek […]

Czytaj dalej


Zakupy grupowe – tak czy nie?

Zakupy grupowe stanowią hit ostatnich miesięcy, także w branży hotelarskiej. Niemal codziennie na serwisach typu Groupon pojawiaj ą się oferty obiektów hotelowych sprzedających po kilkaset dwuosobowych pobytów za połowę ceny. Jednak wielu hotelarzy pod chodzi do tego sceptycznie. 522 zł zamiast 1307 zł za 3-dniowy pobyt w Hotelu Zamek na Skale”, „255 zł zamiast 510 […]

Czytaj dalej


Zarządzanie w praktyce – jeden dzień z pracy dyrektora hotelu

„Zarządzanie w praktyce – jeden dzień z pracy dyrektora hotelu” to tytuł pierwszego z tegorocznych szkoleń Akademii Hotelarza, które odbyło się 1 marca w Warszawie. Nasi trenerzy, eksperci z wieloletnią praktyką, podzielili się z uczestnikami szkolenia swoją wiedzą z zakresu efektywnego zarządzania hotelami. Janusz Mitulski, partner w międzynarodowej hotelarskiej firmie konsultingowej Horwath HTL, omówił zagadnienia […]

Czytaj dalej