HOTELOWA UKŁADANKA

Franz Jurkowitsch i jego Warimpex Group chcą zainwestować w Polsce w kolejne pięć obiektów - z 10 hotelami stanie się on jednym z najważniejszych graczy w tej branży. Dziś bezapelacyjnym liderem jest francuski Accor z 68 hotelami przed posiadającą 12 obiektów siecią Tubus. Jurkowitsch i jego wspólnik w Warimpeksie Georg Folian chcą podzielić swoją hotelową grupę na cztery kategorie: luksusową, dla klasy średniej, ekonomiczną i biznesowo-konferencyjną. W pierwszej znalazłyby się dwa hotele: warszawski InterContinental, gdzie austriacka grupa ma 33,3 proc udziałów i pięciogwiazdkowy Le Palais, który ma powstać w centrum Warszawy. Do tańszej kategorii należeć mają działający już od 15 lat Amber Baltic w Międzyzdrojach i nowo stawiane hotele pod marką Andel's i Angelo. Grupa ma bardzo bogaty portfel aktywów: 12 hoteli już istniejących (w Polsce, Czechach i Francji) oraz dziewięć budowanych (w Polsce, Czechach, na Węgrzech oraz w Niemczech), a także kilka biurowców i 15-procentowy udział w powstającym centrum hotelowo-konferencvjnym wokół lotniska Pulkovo w Sankt Petersburgu. Jeśli punktem odniesienia uczynić transakcję na hotelu Sobieski (427 pokoi o wartości 80 tys. euro każdy), można przyjąć, że cała baza hotelowa Warimpeksu która za dwa lata osiągnie około 3 tys. pokoi będzie warta co najmniej 250 mln euro.

Źródło: FORBES(2007-01-01) str.: 40

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *