Marriott wraca do gry i składa nową ofertę przejęcia Starwooda

Po tym jak w ubiegłym tygodniu chińskie konsorcjum Anbang Insurance Group przebiło ofertę Marriott International i zaoferowało 14 mld dolarów za udziały w spółce Starwood Hotels & Resorts Worldwide, amerykański gigant hotelowy podjął rękawicę. Nowa oferta zakupu Starwooda złożona przez Marriotta opiewa na 13,6 mld dolarów i jest o 1,7 mld dolarów wyższa niż pierwotna. Zgromadzenie wspólników Starwood ma teraz do wyboru dwie niemal równorzędne oferty, bo przyjmując ofertę chińskiego konsorcjum musiałoby zapłacić 450 milionów dolarów opłaty za zerwanie umowy przedwstępnej z Marriottem. Starwood musiałby dodatkowo pokryć także dotychczasowe koszty poniesione przez Marriotta do kwoty 18 mln dol. Co istotne Marriott w ramach zapłaty oferuje 3,6 mld dolarów w gotówce, a pozostałą część w akcjach, co jest znacznie korzystniejsze dla akcjonariuszy Starwooda pod względem podatkowym. Walne zgromadzenie wspólników Starwood na którym mogą zapaść kluczowe decyzje zostało przesunięte z 28 marca na 8 kwietnia. W listopadzie ubiegłego roku Starwood zawarł przedwstępną umowę dotyczącą połączenia z Marriott International. Transakcja miała zostać sfinansowana wartymi 11,9 mld dolarów akcjami Marriott International i 340 mln dol. w gotówce. Nieoczekiwanie w ubiegłym tygodniu na stole pojawiła się jednak nowa oferta od Chin Anbang Insurance Group o wartości 14 mld dolarów, a Marriott wyraził zgodę na negocjacje do 17 marca pomiędzy Starwood a chińskim gigantem. Zarząd Starwood podtrzymał swoją rekomendację dla oferty Marriott, ale przyznał jednocześnie, że przygląda się także chińskiej propozycji. O Anbang Insurance Group pierwszy raz na rynku hotelowym stało się głośno, kiedy w ubiegłym roku firma ta kupiła od Hilton Worldwide hotel Waldorf Astoria w Nowym Jorku za 1,95 mld dolarów. Z kolei zaledwie kilka dni temu, Anbang kupił również za 6,5 mld USD od Blackstone Group sieć Strategic Hotels & Resorts, dysponującą 16 hotelami (7 532 pokoi). Wśród strategicznych obiektów sieci są takie Hotele jak Ritz-Carlton w Kalifornii, Fairmont Scottsdale w Arizonie, czy Four Seasons Resort w Jackson Hole, Wyoming.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *