Zarobić na SPA

Liczba tego rodzaju obiektów – hoteli z rozbudowanym zapleczem odnowy biologicznej – rośnie w Polsce bardzo szybko. Każdy z inwestorów ma nadzieję, że inwestycja obroni się swoją wyjątkowością

W wielu przypadkach doświadczenie inwestorów w prowadzeniu SPA jest małe albo żadne. Często ignorują oni podstawowe dla hotelu wskaźniki, np. RevPar, a w momencie rozpoczęcia inwestycji powierzchnia i wyposażenie przyszłego obiektu, a także świadczone w przyszłości usługi (a przede wszystkim ich wpływ na dochodowość całego hotelu), nie są do końca sprecyzowane. )

Jak osiągnąć zysk ze SPA?
Zbudowanie SPA to zadanie niełatwe, ale do wykonania. Jednak uczynienie go dochodowym narzędziem, przyciągającym nowych gości do hotelu – to już bardzo trudna sztuka. Podobnie jak gastronomia, nie jest to wydzielony od pozostałej części hotelu biznes. Koszty energii, marketingu i codziennego utrzymania nie są najczęściej dzielone na poszczególne działy hotelu (w tym i na SPA).

Między innymi właśnie z tego powodu trudno czasem ocenić dochodowość takiej inwestycji. Jeśli hotel lub inwestor chce dowiedzieć się, jaki jest wpływ SPA na ogólną dochodowość hotelu, dane o kosztach codziennego utrzymania należ [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *