Liczba tego rodzaju obiektów – hoteli z rozbudowanym zapleczem odnowy biologicznej – rośnie w Polsce bardzo szybko. Każdy z inwestorów ma nadzieję, że inwestycja obroni się swoją wyjątkowością

W wielu przypadkach doświadczenie inwestorów w prowadzeniu SPA jest małe albo żadne. Często ignorują oni podstawowe dla hotelu wskaźniki, np. RevPar, a w momencie rozpoczęcia inwestycji powierzchnia i wyposażenie przyszłego obiektu, a także świadczone w przyszłości usługi (a przede wszystkim ich wpływ na dochodowość całego hotelu), nie są do końca sprecyzowane. )
Jak osiągnąć zysk ze SPA?
Zbudowanie SPA to zadanie niełatwe, ale do wykonania. Jednak uczynienie go dochodowym narzędziem, przyciągającym nowych gości do hotelu – to już bardzo trudna sztuka. Podobnie jak gastronomia, nie jest to wydzielony od pozostałej części hotelu biznes. Koszty energii, marketingu i codziennego utrzymania nie są najczęściej dzielone na poszczególne działy hotelu (w tym i na SPA).

Między innymi właśnie z tego powodu trudno czasem ocenić dochodowość takiej inwestycji. Jeśli hotel lub inwestor chce dowiedzieć się, jaki jest wpływ SPA na ogólną dochodowość hotelu, dane o kosztach codziennego utrzymania należ [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Jak osiągnąć zysk ze SPA?
Zbudowanie SPA to zadanie niełatwe, ale do wykonania. Jednak uczynienie go dochodowym narzędziem, przyciągającym nowych gości do hotelu – to już bardzo trudna sztuka. Podobnie jak gastronomia, nie jest to wydzielony od pozostałej części hotelu biznes. Koszty energii, marketingu i codziennego utrzymania nie są najczęściej dzielone na poszczególne działy hotelu (w tym i na SPA).

Między innymi właśnie z tego powodu trudno czasem ocenić dochodowość takiej inwestycji. Jeśli hotel lub inwestor chce dowiedzieć się, jaki jest wpływ SPA na ogólną dochodowość hotelu, dane o kosztach codziennego utrzymania należ [...]
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Komentarze