Widzimy ogromny potencjał wzrostu w Polsce

Rozmowa z Miguelem Martinsem, dyrektorem ds. rozwoju sieci IHG w Polsce

Gratulujemy zdobycia tytułu Sieci Roku 2017 w rankingu „Hotelarza”. Na początku 2017 r. w Polsce było około 1,4 tys. pokoi w ośmiu hotelach działających pod markami IHG. W 2017 r. otwarto kolejne dwa: Holiday Inn i Indigo w Warszawie z 314 pokojami i podpisano umowy na kolejne siedem z prawie 1,5 tys. pokoi. Jak wytłumaczyć ten szybki skok w 2017 r.?

Polska jest jednym ze strategicznych rynków dla sieci IHG, która widzi tu ogromny potencjał wzrostu. Dlatego w połowie 2015 r. zdecydowała się stworzyć w swoich strukturach stanowisko dyrektora odpowiedzialnego za jej rozwój tylko na polskim rynku. Od tego czasu IHG szybko się rozwija pod względem podpisanych umów na nowe hotele i widoczności na rynku dzięki jasnej strategii rozwoju, niemal podwajając swoją obecność. W 2015 r. IHG miało na polskim rynku sześć hoteli z 1138 pokojami i dwie podpisane umowy, w 2016 r. było już osiem hoteli i podpisano pięć umów na 748 pokoi, a w 2017 r. pod markami działało 10 hoteli z 1715 pokojami i siedem umów na ponad 1,5 tys. pokoi.

Z drugiej strony, do niedawna IHG nie rozwijała się zbyt dynamicznie w Polsce. Na początku 2016 r. pod markami IHG działało tylko sześć hoteli: jeden Intercontinental, cztery Holiday Inn i jeden Holiday Inn Express. Tymczasem takie sieci jak Hilton Worldwide, Marriott International, czy AccorHotels, otwierały i podpisywały umowy na kolejne hotele. Można odnieść wrażenie, że IHG przespało kilka lat rozwoju rynku w Polsce.

Nie zgodzę się z tym, w ostatnich latach sieć IHG stale rozwija swoją obecność w Polsce. Mamy 10 hoteli z ponad 1,7 tys. pokoi, a w ciągu trzech-pięciu lat sieć powiększy się ponad dwukrotnie o kolejnych 11 hoteli z blisko 2

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *