Decyzja o pralni w hotelu

Outsourcing usług pralniczych oraz coraz popularniejszy leasing pościeli sprawiają, że managerowie i właściciele obiektów hotelowych coraz rzadziej decydują się na własne pralnie. Z drugiej strony, producenci maszyn pralniczych oferują technologie pozwalające na duże oszczędności na co dzień. Kiedy więc inwestycja we własną pralnię się opłaca?



W ostatnich latach technologia zastosowana w maszynach pralniczych poszła do przodu szczególnie w kwestii systemów odpowiadających za ograniczenie zużycia mediów (woda, prąd, detergenty). Zmniejszyło się ono nawet o 30-50 proc. Dużą rolę odgrywa zastosowanie zaawansowanych systemów elektronicznych (w tym sterowników), które mają wpływ na te oszczędności. Nie można też nie wspomnieć o takich systemach, jak ważenie wsadu i automatyczny pobór odpowiedniej ilości wody i detergentów (inteligentne pompy) czy system pomiaru częstotliwości drgań, dzięki któremu można odwirowywać pranie w maksymalnym zakresie prędkości bez szkody dla urządzenia, zmniejszając tym samym pozostałą wilgotność pranego wsadu, a finalnie koszty suszenia.

Komu się opłaca

Na pewno w niewielkich obiektach, które nie posiadają SPA czy basenu, oraz gdzie nie ma możliwości wygospodarowania przestrzeni na pralnię, trzeba rozważyć korzystanie z pralni zewnętrznej. To samo dotyczy możliwości podłączenia urządzeń – w niektórych obiektach nie ma wystarczającego przydziału mocy elektrycznej. W innych wypadkach jest to opłacalne, a najbardziej w hotelach, które generują duże ilości tkanin frotte do prania, a te są naj [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Marcin Chudecki, Skantrade, Electrolux Professional

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *