Obiekty budowane jedynie z myślą o Euro 2012 mogą mieć kłopoty ze znalezieniem klientów, gdy minie sportowa gorączka. Polacy zwyczajowo bowiem wolą nocować u rodziny niż w pokoju hotelowym. - Globalna recesja będzie negatywnie oddziaływać na przemysł turystyczny. Choć w Polsce spadki obłożenia hoteli nie będą duże, zakładamy obniżenie RevPar (Revenue per Available Room - przychód za jeden pokój) od 2,5 do 4 proc. w 2009 roku -twierdzą analitycy firmy doradczej Colliers International (CI). Z prognoz firmy Cushman & Wakefield wynika, że lata 2009-2010 będą szczególnie trudne dla inwestorów hoteli. Szanse powodzenia będą mieli tylko dysponujący świetną lokalizacją, doskonałym projektem i umową ze znanym operatorem. Jednak mimo kryzysu, jak podaje CI, wiele projektów ma być zrealizowanych w ciągu najbliższych dwóch lat Wśród nich są: cztery hotele marki Hilton, dwa hotele Ramada, trzy hotele grupy Rezidor, Holiday Inn, dwa hotele Andel's, dwa Novotele, trzy Etapy oraz hotele niesieciowe. W sumie przybędzie ok. 3 tys. nowych pokoi. Ten wzrost jednak stanowi tylko 4-5 proc. względem obecnej liczby pokoi hotelowych (72 tys.).
Źródło: RZECZPOSPOLITA (2009-04-06) str.: B12
Dodaj komentarz