Sposób na klientów: znany operator i usługi spa

Obiekty budowane jedynie z myślą o Euro 2012 mogą mieć kłopoty ze znalezieniem klientów, gdy minie sportowa gorączka. Polacy zwyczajowo bowiem wolą nocować u rodziny niż w pokoju hotelowym. - Globalna recesja będzie nega­tywnie oddziaływać na prze­mysł turystyczny. Choć w Polsce spadki obłożenia hoteli nie będą duże, zakładamy obniżenie RevPar (Revenue per Available Room - przychód za jeden pokój) od 2,5 do 4 proc. w 2009 roku -twierdzą analitycy firmy dorad­czej Colliers International (CI). Z prognoz firmy Cushman & Wakefield wynika, że lata 2009-2010 będą szczególnie trudne dla inwestorów hoteli. Szanse powodzenia będą mieli tylko dysponujący świetną lokaliza­cją, doskonałym projektem i umową ze znanym operatorem. Jednak mimo kryzysu, jak po­daje CI, wiele projektów ma być zrealizowanych w ciągu najbliż­szych dwóch lat Wśród nich są: cztery hotele marki Hilton, dwa hotele Ramada, trzy hotele grupy Rezidor, Holiday Inn, dwa hotele Andel's, dwa Novotele, trzy Etapy oraz hotele niesieciowe. W sumie przybędzie ok. 3 tys. nowych po­koi. Ten wzrost jednak stanowi tylko 4-5 proc. względem obec­nej liczby pokoi hotelowych (72 tys.).

Źródło: RZECZPOSPOLITA (2009-04-06) str.: B12


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *