PSD2 – baza wiedzy o nowej dyrektywie

Branża hotelarska jeszcze nie zdążyła odpocząć po trudach wprowadzania RODO, a już na horyzoncie pojawiła się kolejna dyrektywa, która dotyczy hotelarzy. Jak wpłynie ona na działalność hoteli? PSD2 to druga wersja Payment Services Directive, czyli dyrektywy dotyczącej serwisów płatniczych.



Pierwsza wersja została uchwalona w 2007 r. Jeśli przypomnieć sobie, jak wtedy wyglądał świat płatności online, to można sobie wyobrazić, jak dalekie były ówczesne rozporządzenia od dzisiejszej rzeczywistości. W tym czasie nie tylko rozwinął się rynek płatności, sposobów zapłaty, ale także możliwości kradzieży środków z kont i kart kredytowych. Dlatego powstała nowa wersja dyrektywy, która ma na celu m.in. ograniczenie tego typu oszustw poprzez wymuszenie większych zabezpieczeń transakcji. Co dokładnie? Wprowadzono pojęcie (i wymóg) o nazwie Strong Customer Authentication (SCA). Zabezpieczenia transakcji oczekują od hotelu goście, ale także samym hotelarzom zależy na tym, by pieniądze wpływające za rezerwacje nie musiały być zwracane z powodu oszustwa. Warto więc zapoznać się ze szczegółami.

Co to jest i po co SCA?

W dużym skrócie, SCA ma na celu upewnienie się, że osoba podająca dane karty kredytowej (lub korzystająca z konta bankowego online) to faktycznie posiadacz, a nie osoba postronna. SCA bazuje na dodatkowym zabezpieczeniu każdej transakcji wykonywanej online na jeden ze znanych nam ze świata komputerowego sposobów, takich jak:
• hasło (i systemy mu podobne – coś, co gość wie i czego nie wie osoba postronna),
• SMS/potwierdzenie w aplikacji telefonu (oraz inne tego typu systemy opie [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Olga Gajewska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *