Hilton rozszerza program odzysku mydła, wspierając lokalne społeczności

Hilton rozpoczyna największy program recyklingu mydła w Europie mający na celu zmniejszenie ilości odpadów składowanych na wysypiskach oraz pomoc lokalnym społecznościom. Rozszerzenie największego w branży hotelarskiej programu recyklingu mydła stanowi krok w kierunku osiągnięcia celu, jaki postawiła przed sobą marka – odzysku 100 proc. mydła niewykorzystywanego przez gości hotelowych.

We współpracy z centrum recyklingowym Clean the World hotele Hilton w Polsce oraz 16 innych europejskich krajach, podejmą wysiłki zmierzające do zmniejszenia ilości odpadów składowanych na wysypiskach o ponad 130 ton rocznie, równocześnie produkując 1,4 miliona nowych kostek mydła, które przekazane zostaną potrzebującym. Niemal 200 hoteli w całej Europie weźmie udział w programie recyklingu mydła wpierając tym samym markę Hilton na drodze do osiągnięcia celów Travel with Purpose 2030 polegających na zmniejszeniu wpływu marki na środowisko naturalne o połowę (w tym odzysku 100% częściowo zużytego mydła i zmniejszenia ilości odpadów o 50%) oraz na podwojeniu jej inwestycji społecznych. 

– Ochrona zasobów naturalnych oraz zachowanie destynacji turystycznych na całym świecie w jak najlepszym stanie dla przyszłych pokoleń to nasz obowiązek – powiedział Simon Vincent, wiceprezes wykonawczy oraz prezes Hilton EMEA. – Rozszerzenie naszego programu recyklingu mydła nie tylko pomoże nam osiągnąć obrane wcześniej cele środowiskowe, lecz również przyczyni się do rozwiązania niezwykle ważnego problemu sanitarnego związanego z brakiem dostępu do czystego mydła i wody, przez który każdego dnia umiera około 3600 dzieci poniżej piątego roku życia.

Wysiłki marki Hilton na rzecz recyklingu mydła w Europie wspierane będą przez centrum recyklingowe Clean the World, które zostało otwarte w zeszłym roku w Amsterdamie. W roku 2020 centrum rozpocznie proces odzysku mydła pochodzącego z hoteli marki Hilton zlokalizowanych na terenie Europy kontynentalnej.

Nowe europejskie przedsięwzięcie stanowi rozszerzenie realizowanego od dekady i największego w branży hotelarskiej programu recyklingu mydła realizowanego przez markę Hilton. Do dnia dzisiejszego firma przyczyniła się do produkcji 11 milionów nowych kostek mydła.

Na drodze do realizacji swojego celu środowiskowego, jakim jest zmniejszenie o 50% ilości produkowanych odpadów do roku 2030, Hilton zrezygnował już z plastikowych słomek, wykałaczek koktajlowych oraz mieszadełek we wszystkich swoich hotelach na całym świecie. Kolejnym krokiem jest kontynuacja zastępowania kosmetyków do higieny osobistej dostępnych w jednorazowych opakowaniach dystrybutorami kosmetyków w większych rozmiarach. Do końca 2020 roku wyposażona w nie będzie większość pokoi hotelowych na całym świecie.

Hilton powołał w tym roku regionalne zespoły, których zadaniem jest poszukiwanie sposobów na zmniejszenie ilości plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku wykorzystywanych w hotelach. Skupiają one liderów z sektora hotelarskiego oraz rozlicznych obszarów biznesowych zarówno w Europie, jak i w Afryce i na Bliskim Wschodzie, którzy testują i adaptują różnorodne przyjazne środowisku alternatywne rozwiązania dla przemysłu hotelarskiego.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *