Hotel Mercure Gdynia Centrum zastąpił plastikowe karty do pokoi bambusowymi. Rozwiązanie jest częścią proekologicznej strategii marki Mercure, realizującej zasady odpowiedzialnego hotelarstwa.
![](https://www.e-hotelarz.pl/wp-content/uploads/2020/03/bambus-769x1024.jpg)
Nowe karty zostały wykonane ze specjalnej odmiany bambusa. Poza elementami, których nie można na obecnym etapie technologii wykluczyć – czyli chip – są one całkowicie biodegradowalne. Przy ich produkcji zrezygnowano także z zastosowania lakieru na powierzchni, uwypuklając naturalną strukturę i zapach drewna.
– Nasz hotel wdraża działania przyjazne dla środowiska w ramach projektu Planet 21 Grupy Accor. Są to zarówno globalne rozwiązania, jak i drobne szczegóły – każdy z nich jest równie ważny i może motywować naszych gości do zmian w swoim otoczeniu – podkreśla Michał Woźnicki, room division manager w Mercure Gdynia Centrum. –Karta do pokoju pozornie może być niezauważalnym akcentem, jednak budowanie zainteresowania gości naszą marką już od samych podstaw jest dla nas niezwykle istotne. Sprawia, że poprzez wizytę u nas, partycypują w przemianie i wraz z nami jej dokonują.
Inicjatywa nawiązuje również do zobowiązań Grupy, zgodnie z którymi przed końcem 2022 roku, Accor wyeliminuje wszystkie plastikowe produkty jednorazowego użytku w ponad 5 tys. hotelach w 110 krajach na całym świecie.
Hotel Mercure Gdynia Centrum na co dzień angażuje się w inicjatywy ważne dla regionu, jak np. biegi charytatywne. Zgodnie z mottem marki Mercure „Locally inspired”, dba również, aby produkty, z których przygotowywane są potrawy w hotelach, były jak najbardziej naturalne i pochodziły od lokalnych dostawców. W ramach wspólnej inicjatywy Accor, Mercure Gdynia Centrum jest także współwłaścicielem uli w trójmiejskiej pasiece, dzięki czemu oferuje gościom najlepszej jakości naturalne, świeże miody. Łącząc różne elementy swojej działalności, hotel zorganizował niedawno wydarzenie Local Days zgodnie z programem marki Discover Local. Goście mieli szansę spotkać lokalnych rzemieślników i dostawców, z którymi na co dzień współpracuje hotel.
Misją hotelu jest dostarczanie inspirowanych lokalnie usług, skrojonych na potrzeby gości, silnie akcentując przy tym jakość i ciepłe doświadczenie, unikatowe dla danego regionu. Lokalność pojawia się również w stylistyce hotelu. Nazwy sal konferencyjnych nawiązują do klasyfikacji jachtów. Pokoje natomiast charakteryzują się akcentami morskimi, a elementy wyposażenia lobby, w którym goście zaczynają swój pobyt, przenoszą odwiedzających wprost do portu i stoczni.
Komentarze