RevPAR w polskich hotelach Orbisu w 2019 r. wzrósł o 4,3 proc.

46 polskich hoteli Orbisu osiągnęło w ub.r. 931,1 mln zł przychodów w porównaniu z 884,2 mln w 2018 r. To wzrost o 5,3 proc. Ich obłożenie wzrosło o 0,5 p.p. do 71,9 proc., średnia cena o 9 zł do 261,2 zł, a RevPAR ze 180,1 zł do 187,9 zł, czyli o 4,3 proc. – wynika z rocznego raportu giełdowego Orbisu. Zatrudnienie wynosiło 2476 etatów, czyli mniej o 74 etaty niż na koniec 2018 r., co było głównie efektem sprzedaży działalności serwisowej do spółki Accor Service Polska w październiku.



„Dynamikę wzrostu utrzymano na rynku warszawskim w segmencie hoteli Up&Midscale, w szczególności wśród gości MICE. Rynki krakowski oraz trójmiejski odnotowały znaczące wzrosty przychodów z uwagi na wzrost gości indywidualnych w segmencie biznesowym i turystycznym. Hotele wrocławskie również osiągnęły znaczący wzrost swoich przychodów” – informuje Orbis. Największy wzrost osiągnęły warszawskie hotele Sofitel Victoria, Novotel Centrum i Mercure Centrum, dwa wrocławskie Novotele oraz krakowskie Novotel West City i Mercure Kraków. Największymi kosztami w spółce były koszty świadczeń pracowniczych, które wyniosły 26,1 proc. przychodów, oraz usługi obce (20,6 proc.), w tym głównie prowizje biur podróży oraz usługi sprzątania i outsourcingu.

Inwestycje w nowe hotele

Wśród hoteli własnych Orbisu [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wiktor Kołakowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *