Sprzątanie po pandemii, czyli jak uczyć sprzątania

Rynek usług turystycznych i hotelarskich jest w zapaści, a społeczeństwo opanował strach. Nie ma się co łudzić, że stan ten ulegnie zmianie tak szybko jak nastał, powrót do normalności będzie powolny. Wielu ekspertów przewiduje renesans małych, oddalonych od cywilizacji obiektów, w których goście szukać będą wytchnienia bez tłumów spotykanych w kurortach czy dużych hotelach. Te z kolei będą musiały odnaleźć się w nowej rzeczywistości i znaleźć sposób na przyciągnięcie również tych gości, którzy dziś słusznie przecież obawiają się o swoje zdrowie.



Każdy dyrektor czy manager obiektu noclegowego stoi dziś przed wyzwaniem, jak zapewnić swoim gościom komfort pobytu i jednocześnie zminimalizować ryzyko zakażenia, bo przecież nikt nie zagwarantuje, że wszyscy goście będą zdrowi. Szczególnie, że wiele kurortów jest corocznie oblężonych przez wczasowiczów z zagranicy. Nie można przy tym zapomnieć o negatywnych konsekwencjach stwierdzenia, że do zakażenia doszło właśnie w pensjonacie czy hotelu. Skutek. Obiekt zamknięty. Wszyscy goście na kwarantannie. Sezon stracony.



Rola serwisu sprzątającego mocno dowartościowana

Jednym ze sposobów przeciwdziałania ryzyku jest zadbanie o maksymalnie wysoki poziom czystości w obiekcie. Faktycznie wygląda na to, że dożyliśmy czasów gdy rola serwisu sprzątającego zostanie mocno dowartościowana. Odpowiedzialność spoczywająca na pracy tego zespołu przestanie sprowadzać się jedynie do usuwania kurzu i zmiany pościeli. Zdecydowanie na znaczeniu zyska zestaw kompetencji posiadanych przez jego członków. Tymczasem konsekwencją narastającego bezrobocia może być napływ do branży osób bez minimum kwalifikacji. Wyzwaniem więc będzie właściwe szkolenie tych osób. Nasuwa się pytanie, kto będzie takie szkolenie przeprowadzał? Dotychczas w większości obiektów noclegowych, szczególnie tych mniejszych, jeśli już takie szkolenie się odbywało to zajmował się nim właściciel, manager, pracownik recepcji, ktokolwiek kto posiadał na ten temat podstawową wiedzę. W większości przypadków sprowadzało się ono jednak do pokazania lokalizacji składz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wojciech Kołakowski, Tomasz Łuczak

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *