Witaj w przyszłości! O technologiach, które zmienią komunikację z klientem

Autor: Agnieszka Majewska-Kunat
Agnieszka Majewska-Kunat Dzięki nowym technologiom na naszych oczach zmienia się świat. Zmiany dotyczą również branży hotelarskiej, której nie ominie kolejny etap cyfrowej rewolucji. Aby zachować konkurencyjność, hotele wdrażają już, albo będą musiały wdrożyć, nowatorskie rozwiązania z zakresu technologii. Wkrótce zmienią one sposób, w jaki funkcjonuje cała branża. Zoptymalizowane zostaną kluczowe procesy biznesowe, zmianie ulegnie proces sprzedaży, system obsługi klienta, zmieni się też komunikacja marketingowa. Coraz częściej słyszymy pojęcia „sztuczna inteligencja”, „internet rzeczy”, „rozszerzona rzeczywistość”. Zjawiska te nie są już odległą pieśnią przyszłości, ale realną perspektywą rozwoju technologicznego. Aby jednak możliwe było właściwe wykorzystanie np. potencjału sztucznej inteligencji przez hotel, konieczne jest w pierwszej kolejności stworzenie odpowiedniej kultury organizacyjnej. Już teraz należy określić zmiany technologiczne jako imperatyw strategiczny i na stałe wpisać w strategię rozwoju hotelu. Które technologie warto obserwować, zgłębiać i analizować możliwości ich implementacji w hotelach? Artificial inteligence (AI) – sztuczna inteligencja Osoby zarządzające w branży hotelarskiej zaczynają dostrzegać możliwości budowania przewagi konkurencyjnej dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Bazowanie na efektach jej pracy ułatwia podejmowanie najlepszych decyzji biznesowych, pozwala też redukować niepotrzebne ryzyko biznesowe oraz optymalizować koszty działania hotelu. AI to systemy, które naśladują ludzką inteligencję w celu wykonania określonych zadań. Co ważne, systematycznie zbierają one dane, na podstawie których ulepszają swoje działanie. Wykazywać mogą zachowania charakterystyczne dla ludzkiej inteligencji, takie jak rozwiązywanie problemów, planowanie, uczenie się czy rozmowa. Dziś już sztuczna inteligencja jest szeroko wykorzystywana przez hotele np. w postaci chatbotów (digitalowych asystentów), które klasyfikują zgłoszenia gości, aby szybciej odpowiedzieć na konkretne zapytania. Można przewidywać, że liczba chatbotów będzie systematycznie rosła, a ich umiejętności będą coraz bardziej zróżnicowane, np. nie tylko prześlą ofertę pobytu weekendowego, ale też zainicjują rozmowę o pomysłach na ciekawe spędzenia weekendu w SPA czy porozmawiają o atrakcjach turystycznych w danym regionie. Al to także ogromne możliwości wykorzystania danych transakcyjnych gościa hotelowego w celu oceny długoterminowej wartośc [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *