COFFEE BREAK – ciacho z piachem by MAT. Żywa woda

M„Ma działanie antynowotworowe, przeciwdziała cukrzycy, osteoporozie, schorzeniom serca, dnie moczanowej, nadciśnieniu tętniczemu krwi, kamicy nerkowej, otyłości, refluksowi żołądka, chorobie wrzodowej żołądka, alergii, astmie, depresji”. Ma korzystne działanie na skórę. Usprawnia leczenie ran. Korzystnie wpływa na poziom trójglicerydów, cokolwiek by to było. Wo, ho, ho, to lepsze niż woda święcona, która działa tylko na diabła. Kto […]

Czytaj dalej


SALTIC RESORT & SPA Grzybowo. W przyjaźni ze środowiskiem i regionalnymi dostawcami

Saltic Resort & Spa w Grzybowie k. Kołobrzegu zlokalizowany jest na skraju sosnowego lasu, trzy minuty spacerem od plaży. Jego nadrzędną wartością, która przyświecała już na etapie projektowania resortu, jest przyjazność środowisku i przyjaźń ze środowiskiem, a także poszanowanie lokalnych tradycji i regionalnych dostawców. Całą infrastrukturę obiektu zaprojektowano z dbałością o ekologiczne rozwiązania, które pozwalają […]

Czytaj dalej


BACHLEDA RESIDENCE Zakopane. Nowoczesny folklor górski – krytyczny regionalizm

Bachleda Residence nawiązuje do prawdziwego stylu zakopiańskiego, stworzonego przez Stanisława Witkiewicza, z bogatą ornamentyką, rzeźbieniami i ręcznie wykonanymi elementami dekoracyjnymi, jednocześnie czerpiąc z najnowszych trendów w designie. Do wykończenia elewacji wykorzystano wyłącznie naturalne materiały, jak modrzewiowe drewno i kamienne płyty z piaskowca, a we wnętrzach granit, drewno i skórę. Zlokalizowana 300 m od Krupówek inwestycja […]

Czytaj dalej


Totalne zarządzanie jakością w hotelowych SPA

Jakość w usługach jest podstawą działania firm, ale zarządzanie jakością nie jest już takie oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Nie wystarczy raz zaprojektować dobrą jakościowo usługę, trzeba nią też właściwie zarządzać, aby nie była tylko kosztem, ale zapewniała stałe wyższe zyski. To wyzwanie, jakie stoi przed managerami hotelowych SPA. Jakość to zespół cech, które zaspokajają […]

Czytaj dalej


Firmy przenoszą dane do chmury

Pandemia przyspieszyła transfer danych na zewnętrzne serwery chmurowe. Dane przechowywane w takich miejscach nie tylko są bezpieczniejsze, ale także pozwalają na szybszą reakcję w razie konieczności zmian w funkcjonowaniu obiektów. Zwiększa to efektywność energetyczną. Systemy takie jak BMS – Building Management System, czyli automatyka budynkowa, przechodzą transformację cyfrową. Według ekspertów pandemia może zwiększyć zaufanie do […]

Czytaj dalej


W jaki sposób technologia pomoże branży hotelarskiej zaadaptować się do postpandemicznych warunków?

Technologia odgrywa kluczową rolę w czasie zmian, ale także może pomóc hotelom w przystosowaniu się do postpandemicznej rzeczywistości. Kwestia ta była głównym tematem dyskusji panelowej będącej elementem inicjatywy Sabre Campus. Liderzy branży hotelarskiej rozmawiali na temat tego, jak dopasować różne rozwiązania technologiczne do zmieniających się realiów Normy i wzorce znane w branży hotelarskiej przed wybuchem […]

Czytaj dalej


Witaj w przyszłości! O technologiach, które zmienią komunikację z klientem

Dzięki nowym technologiom na naszych oczach zmienia się świat. Zmiany dotyczą również branży hotelarskiej, której nie ominie kolejny etap cyfrowej rewolucji. Aby zachować konkurencyjność, hotele wdrażają już, albo będą musiały wdrożyć, nowatorskie rozwiązania z zakresu technologii. Wkrótce zmienią one sposób, w jaki funkcjonuje cała branża. Zoptymalizowane zostaną kluczowe procesy biznesowe, zmianie ulegnie proces sprzedaży, system […]

Czytaj dalej


Revenue Management – różnice między dużym a małym hotelem

Revenue Management może mieć zastosowanie w każdym obiekcie hotelowym. Niezależnie od tego, czy zarządzamy średniej wielkości hotelem na prowincji, wielkim konferencyjnym molochem w dużym mieście, czy odpowiadamy za sieć domków wczasowych – w każdym z tych miejsc optymalizacja przychodów jest możliwa i powinna być praktykowana. Można natomiast założyć, że skala zaangażowania technik i metod RM, […]

Czytaj dalej


(Condo) Boom inwestycyjny w górach i nad morzem

Polskie regiony turystyczne, choć od zawsze – z definicji – cieszyły się dużą popularnością wśród gości, to jednak mniejszą wśród inwestorów hotelarskich, a jeśli już to głównie wśród przedsiębiorców wywodzących się z tamtych rynków. Wynikało to przede wszystkim z – wpisanej w ich istotę – sezonowości, która powodowała, że wprawdzie w okresie szczytu można było […]

Czytaj dalej


Presja płacowa może powodować, że pracodawcy będą naciskać na rozliczenia pod stołem

„Nad morzem i w miejscowościach turystycznych dramatycznie brakuje pracowników sezonowych. Pracodawcy poddawani są gigantycznej presji płacowej. Kelnerzy, kucharze, osoby sprzątające, pracownicy hoteli mogą liczyć nawet na dwukrotnie wyższe wynagrodzenia niż rok temu” – ocenia Stowarzyszenia STOP Nieuczciwym Pracodawcom ze Szczecina. Drugą stroną tego trendu są propozycje rozliczeń „pod stołem” i klauzule w umowach przywiązujące pracownika […]

Czytaj dalej