Campanile Smart Inside – pierwszy w pełni zdigitalizowany hotel w Europie sieci Louvre   INWESTYCJE

Louvre Hotels Group wprowadził pierwszy w Europie hotel z oznaczeniem Smart Inside. Obiekt znajduje się we francuskim Lyonie i jest pierwszym europejskim hotelem klasy średniej oferującym w stu procentach zdigitalizowany dostęp do usług. Koncepcja hotelu przyszłości jest owocem prac badawczo-rozwojowych prowadzonych w Paryżu i Szanghaju w ramach Globalnego Centrum Innowacji Jin Jiang International.

Po sukcesie otwartego w 2018 roku Campanile Smart Hotel w Szanghaju koncepcja technologiczna Louvre Hotels Group zadebiutowała w Europie w obiekcie Campanile Smart Lyon. Pierwszy na kontynencie hotel z oznaczeniem Smart Inside oferuje co najmniej dwadzieścia innowacyjnych udogodnień, których celem jest uatrakcyjnienie pobytu gościa. Rozwiązania testowane dotychczas w hotelach marki Campanile docelowo mają zostać dostosowane do potrzeb wszystkich marek grupy na całym świecie.

Sercem hotelowych innowacji jest intuicyjna w obsłudze i dostępna na wszystkich urządzeniach podłączonych do internetu aplikacja w wersji light, której nie trzeba zapisywać w pamięci telefonu. Gość zyskuje w ten sposób w stu procentach zdigitalizowany, płynny, szybki i „bezdotykowy” dostęp do usług. W każdej chwili może jednak zrezygnować z tej opcji i korzystać z pobytu w tradycyjny sposób – załoga hotelowa zawsze pozostaje do jego dyspozycji.

Podczas pobytu technologia towarzyszy gościom na każdym kroku. Po przyjeździe mogą zameldować się o dowolnej porze dnia i nocy za pomocą połączonego z siecią stanowiska. Na tym etapie otrzymują kod QR, który stanie się dla nich przewodnikiem podczas pobytu. Ruszając do pokoju, nie muszą czekać na windę – mogą wezwać ją po drodze, bezpośrednio ze swojego smartfona.

Po wejściu do pokoju, za pomocą aplikacji mogą uruchomić funkcję internetowego konsjerża, by skorzystać z usług opiekującego się pokojem robota. Aplikacja pozwala także na zdalne sterowanie oświetleniem i temperaturą powietrza. Rozrywkę zapewni natomiast obsługiwany z poziomu smartfona zestaw telewizyjny lub dostępna za pośrednictwem aplikacji biblioteka ponad siedmiu tysięcy czasopism.

Innowacje czekają na gości również w obszarze gastronomii z sezonowym menu baru i restauracji dostępnym bez wychodzenia z pokoju. W lobby można natomiast skorzystać z urządzenia, które przyozdobi piankę na cappuccino dowolnym wzorem.

Innowacyjny hotel Campanile chce być wzorcowym przykładem rozwiązań wpisujących się w trend, dzięki któremu Lyon w 2019 roku został wyróżniony jako Europejska Stolica Inteligentnej Turystyki. Załoga obiektu dba o realizację strategii zrównoważonego rozwoju w trzech obszarach:

  1. Innowacyjność z korzyścią dla środowiska. Koncepcja Smart Inside pozwala racjonalnie zarządzać zużyciem energii (ogrzewanie, klimatyzacja, elektryczność) za pomocą aplikacji internetowej. Goście mogą również bezpłatnie korzystać ze stacji ładowania pojazdów elektrycznych, które znajdują się przy wejściu do hotelu.
  2. Zaangażowanie w życie lokalnej społeczności. Obiekt jest częścią miejscowego ekosystemu i oferuje łatwy oraz zrównoważony dojazd do centrum Lyonu, gdzie goście mogą korzystać z lokalnych produktów i usług oraz wspierać inne przyjazne środowisku biznesy.
  3. Kształtowanie świadomości ekologicznej. Gość zyskuje dostęp do treści edukacyjnych, na przykład do wskazówek pomagających cieszyć się pobytem w zrównoważony sposób. Hotel oferuje również unikatowe formy zaangażowania. Klucz do pokoju umieszczony jest w kopercie zawierającej nasiona sezonowych ziół i kwiatów, które gość może zasadzić samodzielnie lub poprosić o to obsługę hotelu, przyczyniając się tym samym do zwiększania bioróżnorodności w okolicy.

– To futurystyczne rozwiązanie powstało dzięki międzykulturowej współpracy między Francją a Chinami. W ramach Globalnego Centrum Innowacji Jin Jiang International chcemy oferować innowacyjne, zrównoważone i inteligentne produkty. Po wielkim sukcesie w Chinach z dumą wprowadzamy naszą nową koncepcję do segmentu hoteli klasy średniej w Europie – mówi Pierre-Frédéric Roulot, CEO Louvre Hotels Group.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *