Podczas trwającej właśnie w Warszawie konferencji Hotel Trends Poland&CEE zaprezentowano jak będzie wyglądał pierwszy w Polsce hotel działający pod należącą do IHG marką voco w Katowicach. Właścicielem obiektu jest Grupa Kapitałowa Polskiego Holdingu Hotelowego.

Za projekt przebudowy i dostosowania położonego w centrum miasta hotelu Katowice do standardów marki voco odpowiedzialna będzie pracownia FBT – Pracownia Architektury i Urbanistyki.

– voco Katowice będzie pierwszym hotelem tej marki, otwartym w Polsce. Nie raz już podkreślałem, że mamy duże doświadczenie we wprowadzaniu nowych marek na rynek. Jesteśmy przekonani, że marka voco da nową jakość hotelowi Katowice, w którym – ze względu na doskonałą lokalizację – będą mogli zatrzymać się zarówno goście biznesowi, jak i turystyczni. Wierzę, że dzięki podjętym działaniom nasz hotel będzie wyróżniał się na tle innych obiektów i umocni swoją pozycję na turystycznej mapie Katowic – podkreśla Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego.

Polski design i styl voco
Jednym z głównych założeń projektu przygotowanego przez pracownię
architektoniczną FBT jest podkreślenie obecnej architektury i nawiązanie do
lat, w których powstawał budynek. We wnętrzach znajdują się dzieła polskiego
designu, idealnie komponujące się ze stylem, który proponowany jest hotelach w
marki voco.
Bar w lobby zlokalizowany jest przy oknach, tak żeby w okresie letnim, po rozsunięciu okien, móc korzystać z baru od strony tarasu. Projekt zakłada, że teren patio dostępny jest teraz bezpośrednio z tarasu lobby za pośrednictwem schodów. Z kolei przestrzeń restauracji została powiększona, dzięki czemu naturalne światło wpada do niej od dwóch stron. Pod sufitem znajduje się materiałowa instalacja, która tworzy niepowtarzalny klimat wnętrza.

W części podziemia, również wygospodarowana została przestrzeń dla gości konferencyjnych, do której można dostać się za pomocą wind i klatki schodowej. Znajdują się tam sale konferencyjne, utrzymane w kolorystyce powtarzającej się w całym hotelu oraz strefa fitness wraz z siłownią.

Wiarygodność dużej marki i urok indywidualnego hotelu
Marka hotelowa voco łączy w sobie wiarygodność dużej marki z nieformalnością i urokiem indywidualnego hotelu. Pochodząca z łaciny nazwa voco oznacza „zapraszać”, „spotykać się” i reprezentuje przemyślany, świeży i czarujący charakter marki. IHG podkreśla, że gość poczuje rzeczywistą różnicę pomiędzy innymi hotelami a hotelami voco, które są połączeniem nieformalnego charakteru i jakości globalnej marki w nowoczesnej odsłonie.





Hotel zapowiada się wytwórnie. Kolorystyka mogłaby być inna, ale to oczywiście rzecz gustu. Jednym się podoba, innym mniej.
Nie mniej jednak, zapowiada się fantastycznie. I to wszystko na moim Śląsku 🙂