WE WRZEŚNIU RUSZYŁY: Courtyard by Marriott Szczecin i ibis Styles Kraków Centrum

6 września otwarty został Courtyard by Marriott Szczecin, czwarty hotel pod tą marką w Polsce. Dysponuje m.in. 134 pokojami oraz przestrzenią konferencyjną o powierzchni 1 tys. m kw. na 500 osób. Data otwarcia znajdującego się w tym samym kompleksie Moxy ze 121 pokojami, które są już praktycznie gotowe, nie została jeszcze wyznaczona.



Umowa na otwarcie dwumarkowego kompleksu sieci Marriott podpisana została jeszcze w 2016 r. przez spółkę Porto, należącą do Calbudu – jednej z największych firm budowlanych na Pomorzu Zachodnim, a otwarcie zapowiadane było na połowę 2019 r. Ale najpierw opóźniły się prace budowlane, a potem nadeszła pandemia, zmieniła się też struktura własnościowa spółki. Hotele powstały w nowym ośmiopiętrowym budynku, który połączony jest z przebudowanym na cele biurowo-usługowe dawnym domem handlowym Posejdon. Łącznie Posejdon oferuje 18 tys. m kw. powierzchni biurowych, blisko 12 tys. m kw. powierzchni hotelowych i 5 tys. m kw. przestrzeni handlowo-usługowych, a także 299 miejsc na dwupoziomowym parkingu podziemnym. Cały budynek uzyskał certyfikat BREEAM dzięki zastosowaniu wielu proekologicznych rozwiązań, które pozwalają utrzymać niskie koszty eksploatacji. Na centrum konferencyjne Courtyarda składa się 450 m kw. foyer z zieloną, roślinną ścianą, 380-metrowa sala z możliwością podziału na dwie, cztery sale po 55 m kw. z możliwością połączenia w jedną oraz board room. Cały obiekt zaprojektowany został przez szczecińskie Federacyjne Biuro Architektoniczne. Operatorem kompleksu hotelowego jest estońska firma Legend Hotels, która zarządza też m.in. hotelami Marriott w Sopocie i Sound Garden w Warszawie. Dyrektor generalną Courtyarda i Moxy została Marlena Szczecińska, która w 2018 r. wprowadzała na rynek Hamptona by Hilton Poznań, a wcześniej zarządzała Hamptonem w Świnoujściu, natomiast dyrektor sprzedaży – Paulina Kusy, wcześniej m.in. szefowa sprzedaży Sofitela Wrocław i kompleksu DoubleTree by Hilton – Hampton by Hilton w Krakowie (więcej o nowych dyrektorkach w sekcji Personalia na str. 19).


15 września przy ul. Mogilskiej otwarty został ibis Styles Kraków Centrum z 259 pokojami. To jeden z największych hoteli w Krakowie. Oferuje m.in. nowy koncept restauracyjny sieci – Chill Bar. Hotelem wybudowanym przez UBM Development zarządza Accor. To 17. ibis Styles w Polsce.



Każdy hotel marki ibis Styles ma swój motyw przewodni. W krakowskim obiekcie odnosi się on do kulturowych symboli miasta. – Przy wyborze motywu dla naszego hotelu zainspirowaliśmy się rozwojem kultury społecznej Krakowa zapisanej m.in. w literaturze, sztuce czy tradycji. W wykorzystaniu kreatywnego designu oraz dbałości o każdy detal chcemy oddać ukłon naszemu dziedzictwu i historii – tłumaczy Anna Mida, dyrektor hotelu, wcześniej dyrektor operacyjna kompleksu Novotel & ibis Kraków Centrum. Ślady historii i kultury są włączone w wystrój przestrzeni wspólnych hotelu oraz pokoi. Np. naprzeciwko wejścia do restauracji znajduje się tablica ogłoszeniowa dla lokalnej społeczności, a także miejsce wymian, gdzie wszyscy mogą wymieniać się książkami, winylami czy sadzonkami roślin. W ten sposób hotel chce zachęcać ludzi do interakcji, wymiany poglądów i zaangażowania w lokalną kulturę. Kolaż złożony z artykułów codziennego użytku z poprzednich epok ma inspirować do refleksji nad przeszłością, z kolei cytaty poetów związanych z Krakowem, jak Wisława Szymborska czy Czesław Miłosz – do spojrzenia na rzeczywistość z innej perspektywy. Zaszyfrowane w alfabecie Morse’a przekazy ukryte są niemal na każdym kroku w hotelu. Hotel oferuje też m.in. salę konferencyjną o powierzchni 40 m kw., dwukondygnacyjny parking podziemny ze 179 miejscami oraz Chill Bar – nowy koncept restauracyjny sieci Accor, inspirowany kameralnymi kawiarenkami, służący jako miejsce do relaksu, coworkingu i rozrywki. Oferuje m.in. kawę z miejscowej palarni, rzemieślnicze piwo oraz menu lokalnych potraw czy inspirowane Krakowem bajgle. Budowa hotelu rozpoczęła się pod koniec 2019 r. Na początku 2020 r. UBM sprzedał go wraz z powstającym w tym samym czasie Mercure Katowice, również otwartym we wrześniu (więcej pisaliśmy o nim w poprzednim „Hotelarzu”) funduszowi Union Investment za 86 mln euro i wydzierżawił obydwa zwrotnie na 25 lat. •

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *