Lokalne SEO dla hotelu, czyli co?

Marketing internetowy obecnie zastąpił tradycyjną reklamę. Jednym ze sposobów na wypromowanie hotelu w internecie jest pozycjonowanie lokalne. Czym ono jest, jakie działania obejmuje i dlaczego warto w nie zainwestować?



Pozycjonowanie lokalne to szereg działań, których celem jest wypromowanie hotelu na rynku lokalnym. Witryna hotelu, która jest dobrze wypromowana w wyszukiwarce Google, wyświetli się w niej w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Pozycjonowanie lokalne jest ściśle związane z jedną z aktualizacji algorytmu Google (Gołąb), dzięki której użytkownik otrzymuje wyniki powiązane z lokalizacją urządzenia, z którego korzysta. Dzięki temu firmy mogą promować się wśród osób, które są w pobliżu i szukają określonych usług, np. hotelarskich. W zakres działań pozycjonowania lokalnego wchodzą nie tylko prace optymalizacyjne na stronie, pozyskiwanie linków i tworzenie treści, ale również stworzenie wizytówki Google Moja Firma i jej optymalizacja. Jeśli wizytówka jest dobrze zoptymalizowana, a użytkownik znajduje się w niedalekiej odległości od obiektu, wizytówka hotelu może wyświetlić się w tzw. local pack, czyli trzech najlepiej dopasowanych wynikach na mapach Google.

Pozycjonowanie lokalne dla hotelu

Przejdźmy krok po kroku przez lokalne SEO (Search Engine Optimization) i sprawdźmy, jak wypromować hotel w internecie, by pozyskiwać nowych klientów. Pozycjonowanie lokalne sprawdzi się w przypadku wielu firm, które chcą promować swoje usługi w najbliższej okolicy. Z zalet lokalnego SEO skorzystają zarówno hotele, jak i inne obiekty noclegowe czy gastronomiczne – pensjonaty, gospodarstwa agroturystyczne czy ośrodki wypoczynkowe i rehabilitacyjne. Dlaczego lokalne pozycjonowanie się opłaca? Ponieważ:

• dociera do użytkowników, którzy są zainteresowani konkretnymi usługami i mogą z nich skorzystać, bo przebywają w okolicy,
• jest tańsza od pozycjonowania ogólnopolskiego,
• dobrze przygotowana strategia daje szybsze efekty,
• na lokalnym rynku jest mniejsza konkurencja,
• ułatwia pozyskanie nowych klientów zarówno na stronie, jak i w hotelu,
• sprawdzi się w przypadku niewielkich hoteli, które w wyszukiwarce Google z powodzeniem mogą konkurować ze znacznie większymi obiektami.

Wizytówka Google Moja Firma – podstawa lo [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Katarzyna Nowak

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *