Architektura wnętrz hoteli basic, standard, premium – jak to oddzielić?

Jak odróżnić hotel luksusowy od ekonomicznego? Po wnętrzach. Lokalizacja może być często zbliżona, hotele komunikują więc standard za pomocą wystroju. Trzeba nakreślić wyraźne granice między tym, co podstawowe, a usługami premium.

Są elementy, które wynikają po prostu z wymogów kategoryzacyjnych dotyczących liczby gwiazdek, jakie posiada obiekt. Tak np. pokoje w hotelu 5-gwiazdkowym muszą mieć większy metraż (w Polsce min. 18 m kw. bez łazienki i przedpokoju) oraz być wyposażone m.in. w sejf, wagę osobową i szlafrok. Ale są też elementy wynikające z funkcjonalności obiektów działających w różnych segmentach. W hotelu typu basic wszystko jest dokładnie obliczone – np. koszty sprzątania muszą być utrzymane na jak najniższym poziomie. W luksusowym wnętrzu też jest to ważne, ale nie aż tak i można dopuścić większe wydatki na pielęgnację droższych sprzętów, jak czyszczenie i trzepanie miękkich dywanów czy polerowanie mosiężnych okuć. To daje większą swobodę podczas doboru materiałów do wnętrz, podczas gdy w standardzie ekonomicznym na pierwszym miejscu zawsze będzie łatwozmywalność i inne względy praktyczne.

Czego oczekuje klient?

Czynniki wpływające na wybór droższego hotelu są inne od tych, które są ważne dla klienta taniego hotelu, co wynika z ich różnych potrzeb. Gdy badacze z kilku azjatyckich i jednej francuskiej uczelni przepytali kilka tysięcy Amerykanów zatrzymujących się w hotelach basic i premium o ich preferencje – a potem opublikowali wyniki na łamach „Journal Of Vacation Marketing” – okazało się, że dla wszystkich najważniejsza była czystość, wygoda łóżka i obsługa, ale poza tym klienci hoteli premium wśród priorytetów wymieniali wystrój wnętrz, a ci z hoteli ekonomicznych – cenę. To w bezpośredni sposób wpływa na to, jak urządzone są te obiekty.

Okazuje się, że brak widocznych luksusów w hotelu budżetowym to również ważny sygnał skie [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Agata Frątczak

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *