Aktywność i preferencje podróżujących kobiet






Wyniki badań przeprowadzonych przez EMAR Marketing Research na zlecenie Luksusowego i Elitarnego Klubu Turystyki Kobiecej LEKTYKA


Celem przeprowadzonych badań było poznanie preferencji polskich kobiet w zakresie podróży. Respondentkami były 24-60 letnie Polki, kobiety zamożne, wykształcone, mieszkanki dużych miast, zajmujące wysoką pozycję zawodową. Wyniki posłużąstworzeniu trafnego zestawu ofert Klubu LEKTYKA.


Badania przeprowadzone przez EMAR Marketing Researchpokazują, że tylko 15% respondentekjeździ w celach turystycznych po kraju, reszta preferuje wyjazdy zagraniczne lub jedne i drugie. Średnia częstotliwość wyjazdów zagranicznych to prawie 3 razy w roku. Głównym celem wyjazdów zarówno krajowych jak i zagranicznych jest turystyka i wypoczynek, na drugim miejscu podróże służbowe , na następnych: odwiedziny, odnowa biologiczna i zakupy. Generalnie można zauważyć duże zróżnicowanie geograficzne zrealizowanych lub planowanych zagranicznych wyjazdów w 2007 roku. Respondentki wymieniały maksimum 3 preferowane kraje podróży zagranicznych w przyszłości. Zwraca uwagę różnorodność i oryginalność krajów , a na pierwszych miejscach znalazły się Włochy, Portugalia i Chiny.


Modana wyjazdy odgrywa marginalną rolę w wyborze oferty. Najważniejszy jest element poznawczy i przygodowy, dopiero następnym miejscu jest wygoda i cena .Wyjazdy krajowe respondentki organizują samodzielnie, natomiast prawie połowa korzysta z biur podróży przy organizacji wyjazdów zagranicznych.


Terminy wyjazdów krajowych i zagranicznych wskazują na sezonowość, jednak panie wyjeżdżają przez cały rok. Spośród wymienionych aktywnych form spędzania wolnego czasu Polki wskazały piesze wycieczki, wycieczki rowerowe i narciarstwo. Co piątarespondentka uprawia kajakarstwo i żeglarstwo, a co szósta jazdę konno lub nurkowanie. Aż 64% respondentek stwierdziło, że preferowanym rodzajem wyjazdu jest wyjazd z elementami aktywnego wypoczynku.


Na pytanie z kim najchętniej wybrałaby się Pani na wyjazd turystyczny prawie 40% kobiet, głownie w wieku 30-40 lat odpowiedziało, że z rodziną. Co czwarta kobieta pojechałaby ze znajomymi lub krewnymi obu płci, a 12% tylko z samymi kobietami. Samotny wyjazd bez rodziny , znajomych deklaruje jako preferowany prawie 4% ankietowanych.


„Wypełnione ankiety po części potwierdziły nasze przypuszczenia, dostarczyły jednak bardzo cennych wskazówek, które na pewno będą wzięte pod uwagę przy tworzeniu oferty klubu turystyki kobiecej.Badania amerykańskie pokazują, żekobiety podejmują 80% decyzji podróżniczych, stanowią 40%osób podróżujących w celach biznesowych. Dominująwśród uczestników wyjazdów grupowycho charakterze kulturalnym, poznawczym, przygodowym i nastawionych na odnowę biologiczną. Podróżują zarówno kobiety zamężne, rozwiedzione jak i „singielki”, bez względu na wiek. Kluczem do odniesienia sukcesu w organizowaniu podróży z myślą o kobietach jest zrozumienie ich potrzeb i zaoferowanie przyjaznego kobiecie produktu podróżniczo-turystycznego- powiedziała Barbara Dziedzic- założycielkaLEKTYKI i PrezesTravelbanku.


Klub LEKTYKAwww.lektyka.pl działa od marca 2007 roku przyBankowym Biurze Podróży „TRAVELBANK”, które nieprzerwanie od 1991 roku specjalizuje się w organizowaniu wyjazdów służbowych korporacji i firm. Posiada również bogatą ofertę zagranicznych wyjazdów wakacyjnych. Jest członkiem założycielem Konsorcjum Polska Sieć Biur Podróży ALIANS (www.alians.net.pl) oraz członkiem Międzynarodowej Sieci Biur Podróży International Travel Partnership (www.itptravel.net) .


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *