#4 ADR – dlaczego musi wzrosnąć minimum o 30 proc. Case study

Autor: Rafał Abramczyk
Kształtowanie polityki cenowej nowego hotelu stanowi obecnie chyba największe wyzwanie w historii branży. Zaplanowanie jej w okresie pocovidowym już jest ogromnym wyzwaniem, a jeżeli dodać do tego sytuację za naszą wschodnią granicą i inflację, to okazuje się, że prognozowanie przychodów hotelu na najbliższy okres jest, łagodnie mówiąc, trudne i wielowątkowe. Nie poddaliśmy się jednak i na bazie dostępnych narzędzi oraz informacji postanowiliśmy to excelowo policzyć. Ostatnie podwyżki cen wszystkiego musiały się odbić na cenach w hotelu. Sprawdziliśmy informacje, które krążą wśród osób zarządzających finansami hotelowymi, o tym, że przed nami dość drastyczne podwyżki cen pokoi. Na wielu rynkach regionalnych już je widać. Policzyliśmy i przeanalizowaliśmy dane dla modelowego projektu i w efekcie pokażemy na liczbach, dlaczego ceny powinny wzrosnąć. No i najważniejsze – o ile. Założeniem modelu jest hotel sieciowy w większym mieście, select service, o standardzie czterech gwiazdek, współpracujący z siecią na podstawie umowy franczyzy. Otwarty w 2021 r., pełną zdolność ekonomiczną i operacyjną ma osiągnąć w 2023 r. Dobra lokalizacja i poprawny business mix: transient + corporate + grupy. Do dyspozycji gości jest 120 pokoi. Grunt pod hotelem jest własnością inwestora i nie jest niczym lewarowany. Budowa hotelu sfinansowana została kredytem bankowym w strukturze 60/40. Dlaczego aż tyle danych podajemy? Dlatego, że niestety wszystkie one będą miały realny wpływ na wynik naszych prognoz. MODEL 1 – Przed otwarciem hotelu, rok 2019 (przed pandemią) Model ten zakłada przygotowanie prognoz operacyjnych w 2019 r. Rynek wówczas był w pełni rozpędzony i pokazywał z roku na rok coraz lepsze dane. To miało duży wpływ na postrzeganie Polski jako bardzo ciekawego rynku inwestycyjnego [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.