Scotch-Brite –już 50 lat na rynku światowym

Marka Scotch-Brite firmy 3M obchodzi w tym roku 50-lecie istnienia. Przez dziesięciolecia firma rozwijała technologię ścierną i poszerzała gamę swoich produktów, by dziś stać się ekspertem w dziedzinie profesjonalnych materiałów czyszczących.

 

Firma 3M już od ponad 100 lat pomaga ludziom w codziennym życiu. Dzięki jej produktom wiele czynności stało się dużo łatwiejsze. Nawet nie zdajemy sobie sprawy bez ilu rzeczy  nie możemy się obejść. Karteczki Post-it - nie tylko dla zapominalskich, taśma samoprzylepna Scotch, do pakowania prezentów, materiały odblaskowe Scotchlite dla drogowców i rowerzystów – to tylko wybrane produkty marki 3M, które towarzyszą nam na co dzień.

 

Marka Scotch-Brite istnieje na rynku już od 50 lat. To produkty zarówno do codziennego użytku, jak i specjalistyczne produkty dla branż przemysłowych.

W dzisiejszych czasach już nie tylko gospodynie domowe muszą dbać o czystość i porządek. Otoczeni jesteśmy przez firmy, które oferują profesjonalne usługi sprzątające. Z myślą o nich,  firma 3M, 50 lat temu, stworzyła grupę produktów pozwalających wykonywać im pracę na najwyższym poziomie. Poprzez ciągłą modernizację i udoskonalania, dzięki wprowadzaniu nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań marka Scotch-Brite przez lata działalności wypracowała sobie pozycję lidera w dziedzinie profesjonalnych środków czyszczących na skalę światową.

 

Od czego się wszystko zaczęło

Pierwszy produkt tej marki powstał w 1958 roku. Była nim gama padów do podłóg Slim Line Scotch-BriteTM. Wydarzenie to wyznaczyło nowy standard w dziedzinie padów podłogowych. Przez kolejne pół wieku powstawały nowe oraz udoskonalane produkty tej marki. Po dziś dzień wyprodukowanych zostało 300 mln szt. padów podłogowych Scotch-Brite.



Scotch-Brite – przeznaczenie produktów

Pierwsze produkty marki Scotch-Brite przeznaczone były do profesjonalnych maszyn czyszczących.  Aby sprawniej, szybciej i dokładniej czyścić zabezpieczone oraz niezabezpieczone podłogi stworzono szeroki asortyment padów, które zdzierają, myją, czyszczą i polerują powierzchnię. Podczas dalszego rozwoju marki powstał drugi dział produktów: gąbek i włóknin Scotch-Brite™ do ręcznego czyszczenia różnorodnych powierzchni.


Nieocenione są również materiały ścierne do prac ręcznych oraz z wykorzystaniem narzędzi ręcznych przeznaczonych do wykańczania płaskich powierzchni. Znajdują one zastosowanie
w przemyśle drewnianym i metalowym. Dzięki technologii 3M cząsteczki materiału ściernego są równomiernie rozmieszczone w całej włókninie, dlatego zachowują one znakomite właściwości czyszczące przez długi czas i pozostają skuteczne nawet po długotrwałym używaniu. Oznacza to, że są bardziej wydajne, nie strzępią się, nie kruszą i nie pozostawiają dodatkowych zanieczyszczeń.

 

Kroki milowe w rozwoju marki

Przez 50 lat powstały dziesiątki nowych, innowacyjnych produktów Scotch-Brite zarówno w dziale padów do maszyn czyszczących, jak i produktów z włóknin. Te, których wynalezienie miało największy wpływ na rozwój marki to:

1958 r. – wynalezienie padów do podłóg Slim Line Scotch-BriteTM

1964 r. – wprowadzenie gamy produktów do podłogi Thick Line Scotch-BriteTM

1967 r. – wynalezienie systemu montażowego Insta-Lok

1972 r. – wprowadzenie padów do usuwania nagromadzonego brudu

1984 r. – wprowadzenie wysoko wydajnego padu do zdzierania Hi-Pro

1993 r. – wynalezienie preparatu na bazie wody do wszystkich rodzajów padów do podłogi

1995 r. - szczotki do podłóg 3M

1999 r. - pad do podłogi Ultra Hi Speed Eraser do wysokoobrotowych urządzeń

2005 r. - pady do podłóg o podwójnym działaniu

2007 r. - pady diamentowe Scotch-Brite™ do polerowania posadzek marmurowych

 

Cecha wyróżniająca pady Scotch–Brite oprócz wysokiej wydajności i produktywności jest bogata gama padów specjalistycznych do walki z uporczywymi zabrudzeniami. Warto chociażby wymienić pad różowy, zwany padem gumką, który doskonale usuwa czarne ślady pozostawione przez buty, czy też pad Brush n’ Mop wykonany z mikrowłókna, świetnie radzący sobie z trudnymi  w pielęgnacji podłogami o nierównej i chropowatej powierzchni takimi, jak powierzchnie sportowe, gres, terakota. Nowością wprowadzoną na rynek w ostatnich miesiącach są pady diamentowe do polerowania powierzchni z marmuru i lastryka. Ciekawostka jest to, że jedna strona padu zawiera w swej strukturze diamenety, które nadają  posadzkom wysoki połysk.

 

Czym marka jest dzisiaj?

Dzisiaj marka Scotch-Brite znana jest na całym świecie. Prawdopodobnie któryś z jej produktów - gąbki do zmywania i szorowania, czy ściereczki z mikrofibry - znajduje się w każdym domu. Są to produkty wysokiej jakości, godne zaufania, innowacyjne i skuteczne.

Na marce Scotch-Brite polegają również profesjonaliści, którzy używają jej produktów do wykonywania codziennej pracy. Zróżnicowana gama padów do maszyn czyszczących znajduje zastosowanie zarówno w dbaniu o wygląd posadzki wykonanej z delikatnego marmuru, jak również restaurowaniu podłóg drewnianych.

 

Co dalej?

Wiele z produktów marki Scotch-Brite, dzięki wieloletnim badaniom nad rozwojem, innowacyjnością i niezawodnością, stało się faworytami na rynku przemysłowym. Tak wysoka pozycja na tle innych marek światowych, stałe badania laboratoryjne  prowadzone przez firmę 3M, dają pewność, że pod marką Scotch-Brite dalej powstawać będą nowe, innowacyjne i udoskonalane produkty – przez następne dziesiątki lat.

 


Graj i wygrywaj!

Z okazji 50-lecia marki Scotch-Brite uruchomiona została specjalna strona konkursowa www.3m.pl/50rocznicaScotchBrite. Wszyscy uczestnicy, którzy poprawnie odpowiedzą na pytania dotyczące produktów marki Scotch-Brite mają szansę wygrać atrakcyjne produkty firmy 3M. Więcej informacji znajduje się na stronie konkursowej.  

 

Wyniki finansowe za rok 2007

Sprzedaż 3M na świecie za rok 2007 wyniosła 24.5 mld dolarów, z czego ponad 63% poza granicami USA, a 30% w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, Ameryki Południowej i Azji. Ponad 50% produktów sprzedawanych jest pod marka 3M - pozostałe pod markami strategicznymi, w tym marką Scotch-Brite. Marka Scotch-Brite obecna jest w port folio takich sektorów jak przemysłowy (sprzedaż na świecie za rok 2007 - 7.3 mld $) oraz konsumencki (sprzedaż na świecie za rok 2007 - 3.4 mld $).

W 3M Poland łączna sprzedaż za rok 2007 osiągnęła wartość 678 mln zł. Największy w niej udział mają produkty z sektora przemysłowego oraz konsumenckiego. Każdy z nich generuje ponad 20% łącznej wartości sprzedaży

 

 

O 3M Company

3M Company jest liderem na światowych rynkach w większości oferowanych linii produkcyjnych, prowadzącym zdywersyfikowaną działalność przemysłową i operacyjną w 60 krajach. 3M zatrudnia 67.000 pracowników i dysponuje gamą 50.000 produktów. 3M jest liderem na wielu rynkach, m.in. na rynku przemysłowym, transportu i drogownictwa, telekomunikacji, bezpieczeństwa, ochrony i zabezpieczeń, produktów medycznych i stomatologicznych. Kluczem do sukcesu 3M są: wszechstronność, innowacyjność i poważne podejście do zagadnień ochrony środowiska naturalnego. Atutem firmy jest silna baza technologiczna. Od wielu lat główne założenia strategii firmy pozostają niezmienne - są nimi: ciągły rozwój innowacyjnych technologii i produktów oraz ekspansja na nowe rynki. (www.3m.com)

Firma 3M Company znana jest z takich marek jak: Command™, Cuno, Filtrete™, Littmann®, Nexcare™, Post-it®, Viscoplast, Scotch®, Scotch-Brite™, Scotchgard™, Scotchlite™, Scotchprint® Graphics, Thinsulate™, Vikuiti™

3M Poland Sp. z o.o. jest filią koncernu Minnesota Mining and Manufacturing i została założona w Polsce w 1991 roku. Centrala mieści się w Kajetanach k/Warszawy, a biura regionalne w Gdańsku, Katowicach i Wrocławiu. 3M Poland posiada zakłady produkcji medycznej i przemysłowej we Wrocławiu oferujące  m.in. popularne plastry 3M Viscoplast, sztuczne unieruchomienia Scotchcast™ oraz folię optyczną do monitorów LCD. 3M Poland posiada w swojej ofercie ponad 10.000 produktów. Lokalna oferta jest przygotowywana w kilkunastu działach firmy (www.3m.pl).

 

Dodatkowych informacji udziela:

Ilona Gajewska                                                                  

Corporate Marketing & Public Relations

3M Poland Sp. z o.o.

Tel. (22) 739 6024, Fax: (22) 739 6008, e-mail: 3m@3m.pl


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *