Prezentacja zarysu nowej strategii INTERFERII SA

Pozyskiwanie nowych kontraktów z rynku polskiego i niemieckiego w segmencie business to business sprzedaży usług wypoczynkowo-rehabilitacyjnych, uzupełnionych organizacją turystyki szkoleniowo-konferencyjnej – tak wyglądają ogólne założenia strategii przygotowywanej przez zarząd giełdowej spółki INTERFERIE SA. W piątek 21 listopada jej zarys został zaprezentowany radzie nadzorczej spółki.

 

Dwuosobowy zarząd, w skład którego wchodzi prezes Wojciech Kudera oraz wiceprezes i dyrektor finansowy Adam Milanowski, opracowywał nową strategię od września. W dużej mierze jej założenia bazują na kontynuowaniu dotychczasowej polityki zapoczątkowanej w roku 2002. INTERFERIE SA wciąż zamierzają świadczyć usługi wypoczynkowe oraz sanatoryjno-rehabilitacyjne, te ostatnie w większym zakresie niż dotychczas, we współpracy z niemieckimi organizatorami turystyki kuracyjnej, a w Polsce wraz z Narodowym Funduszem Zdrowia oraz firmami zajmującymi się organizacją turnusów rehabilitacyjnych (współfinansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych).

 

Ważnym elementem strategii, również kontynuującym wcześniejsze doświadczenia spółki, jest koncentracja na rynku niemieckim – ten ostatni generuje połowę przychodów ze sprzedaży usług wypoczynkowych i rehabilitacyjnych. INTERFERIE SA zamierzają zacieśnić współpracę z touroperatorami oraz tymi organizatorami wypoczynku, którzy przygotowują turnusy dla dużych grup z Niemiec. W tym aspekcie korzystną wiadomością dla spółki jest umacnianie się kursu euro w stosunku do złotówki, ponieważ roczny przychód z kontraktów dewizowych na rzecz klientów niemieckich wynosi ponad 2 mln euro. Natomiast firma zamierza zrezygnować z walki o rynek czeski.

 

Na rynku polskim uzupełnieniem oferty będzie segment konferencyjno – szkoleniowy, a naturalnym zapleczem do tego typu oferty są górskie hotele Bornit w Szklarskiej Porębie oraz Malachit w Świeradowie-Zdroju. INTERFERIE SA planują oferować cały kontent szkoleniowy (nocleg, wyżywienie, logistyka organizacji konferencji czy kursów) na potrzeby grupy kapitałowej KGHM, podobnie jak planowane jest to w przypadku organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży.

 

- W przypadku organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży będziemy się starali odzyskać pozycję, którą spółka miała w latach 2004-06 – podkreśla Wojciech Kudera, prezes zarządu INTERFERIE SA. – Będziemy działali jak typowy touroperator, oferując wypoczynek w oparciu o obiekty naszych partnerów i dodając do tego usługę transportową. Podpisaliśmy już także list intencyjny z Caritasem Archidiecezji Legnickiej na wakacyjne pobyty młodzieży oraz turnusy dla dorosłych w naszych obiektach nadmorskich.

 

W związku z obecną sytuacją gospodarczą i określoną strategią działań zarząd INTERFERII SA musiał przebudować plany inwestycyjne poprzednich władz spółki. W tym roku nakłady inwestycyjne wyniosą niecałe 10 mln złotych, w przyszłym będą mniejsze. Zarząd zadecydował, że nie sprzeda hotelu w Głogowie (w przyszłym roku obiekt będzie modernizowany w celu podniesienia jego standardu), rozważa natomiast zbycie hotelu w Lubinie. INTERFERIE SA nie przewidują też na razie akwizycji.

 

Najnowsza strategia kładzie bardzo duży nacisk na działania mające na celu ograniczenie kosztów. Temu służyć ma wdrożenie systemu centralizacji polityki zakupowej i kontroli kosztów poprzez elektroniczny system wspomagania zakupów. Chodzi również o umowy ramowe na dostarczanie produktów spożywczych.

 

- Szukamy dostawców zapewniających regularną i stałą cenę na produkty w dwóch regionach: zachodniopomorskim i dolnośląskim – mówi Adam Milanowski, wiceprezes i dyrektor finansowy INTERFERII SA. – W najbliższym czasie przymierzamy się również do przetargu na zakup energii elektrycznej.

 

Opracowany zarys strategii zarząd przedstawił w piątek 21 listopada radzie nadzorczej INTERFERII SA. Po wprowadzeniu ewentualnych uwag i poprawek cała strategia może zostać przyjęta na początku 2009 roku. Wtedy spółka przedstawi jej założenia w raporcie bieżącym oraz poinformuje o nich akcjonariuszy i wszystkich zainteresowanych.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *