W czasie kryzysu gospodarczego na całym świecie wzrosło zadowolenie gości z usług hotelowych – wskaźnik stosunku ceny do jakości hoteli za pierwsze półrocze 2009

Wskaźnik stosunku ceny do jakości hoteli (HPLI) półrocze 2009wykazuje:

- W czasie kryzysu gospodarczego: na całym świecie wzrosło zadowolenie
gości z usług hotelowych,
- Hotele w Lizbonie w skali światowej na miejscu pierwszym; metropolie
takie jak Londyn, Moskwa czy Nowy Jork odpadły z konkurencji; Warszawa na miejscu
siódmym,
- Stosunek ceny do jakości polskich hoteli konkurencyjny w skali światowej,
Ożarów Mazowiecki broni pierwszego miejsca przed Karpaczem,
- Kraków i Olsztyn przesuwają się na czołowe miejsca, Marcinowice, Poznań
i Gdańsk wypadają przeciętnie


– „Czy Twój pokój hotelowy był wart swej ceny?“

Pytanie to leży u podstaw aktualnej analizy dokonywanej przez hotel.info, bezpłatny
serwis online rezerwacji hotelowych dla ponad 210.000 hoteli na całym świecie.
hotel.info dokonuje przy tym porównania swoich obecnie ponad 1 miliona ocen hoteli
podanych przez dokonujących rezerwacji klientów hotel.info z całego świata do
stosunku ceny i jakości w hotelach 3- i 4-gwiazdkowych. Wskaźnik hotel.info stosunku
ceny do jakości hoteli (HPLI) na połowę roku 2009 w porównaniu do rankingu z końca
roku 2008 wnosi częściowo zaskakujące zmiany:


Zadowolenie gości ze świadczeń hoteli na całym świecie wzrosło w czasie kryzysu.
Widocznie kryzys gospodarczy doprowadził do tego, e klienci hoteli lepiej ni wcześniej
oceniają stosunek ceny do jakości hoteli. Wartość średnia wszystkich danych od
klientów z rezerwacjami w największych 20 metropoliach na świecie polepszyła się z
6,69 punktów na koniec roku 2008 na 7,11 punktów (z 10 mo liwych).


Z jednej strony może to wynikać z uwarunkowanych kryzysem korzystniejszych cen za
pokój, ponieważ od początku kryzysu na jesieni ubiegłego roku spadły one przeciętnie o
8-10%. Cena jest w końcu ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o ocenianie świadczeń
hotelu. Z drugiej jednak strony zdaje się być to świadectwem tego, e hotele w czasach
kryzysu intensywniej starają się o klientów – liczba podróżujących ostatnio przecie
odczuwalnie się zmniejszyła. Z punktu widzenia ostrzejszej konkurencji widocznie
opłaca się znów walczyć o pojedynczych klientów.


Inny ciekawy aspekt: chociaż kryzys gospodarczy wielu hotelarzom nakazuje mocniej
"zaciągnąć pasa", wywołana tym redukcja personelu nie doprowadziła dotąd widocznie
do uszczerbku na jakości usług hotelowych.


Patrząc w skali globalnej, stosunek ceny do jakości hoteli w Lizbonie (Portugalia)
uznawany jest przez gości hotelowych jako najlepszy. Portugalska metropolia oraz
niemiecka stolica Berlin w porównaniu do analizy z końca roku 2008 wyparły Tokio
(Japonia) na trzecie miejsce. Megamiasta Londyn, Moskwa i Nowy Jork natomiast
rozczarowują i nie wchodzą nawet do Top 20. Równie europejskie metropolie Paryż ,
Amsterdam i szwedzki Sztockholm wypadają z listy Top 20 i zastąpione zostają przez
Madryt, Helsinki i Dubaj. Polska stolica Warszawa zajmuje budzące szacunek siódme
miejsce. O arów Mazowiecki i Kapracz, które w zeszłym roku przewodziły czołówce
w Polsce, pozostają bez zmian na czele.


Tak e w naszym kraju wskaźnik hotel.info stosunku ceny do jakości hoteli (HPLI)
przynosi kilka wyników, których wcześniej nikt by nie oczekiwał: podczas gdy za
zwycięzcą Ożrowem Mazowieckim (8,23) Kraków i Olsztyn przesunęły się na
czołowe miejsca, Marcinowice, Poznań i Gdańsk (po raz pierwszy w rankingu)
wypadają poniżej przeciętnej i plasują się w ostatniej jednej trzeciej krajowego
rankingu. Widocznie hotelarze w tych miejscach raczej poniżej przeciętnej wypełniają
swą obietnicę odnośnie ceny i jakości.


Ogólnie biorąc, hotele w du ych polskich miastach w kwestii „cena-jakość“ okazują
się konkurencyjne międzynarodowo. W porównaniu do średniej wartości metropolii
wszystkich analizowanych krajów (w tym tak e Szwecji, Niemiec, Szwajcarii, Francji,
Hiszpanii, Włoszech, USA i Chin) (= 7,33) polski rezultat ze wskaźnikiem HPLI 7,44 w
połowie roku 2009 pocieszająco plasuje się ponad przeciętną tych krajów.



Wskaźnik hotel.info stosunku ceny do jakości hoteli (HPLI) - Serwis rezerwacji
hotelowych w regularnych odstępach czasu porównuje oceny hoteli, które podane
zostały przez klientów dokonujących rezerwacji w punkcie „stosunek ceny do jakości“
dla hoteli 3- i 4-gwiazdkowych. Zgodnie z tym hotel.info stawia pytania „Na ile jesteś
zadowolony z oferowanej usługi za zapłacone pieniądze?“. Goście hotelowi na
podstawie systemu punktowego (0 do 10) oceniają stosunek ceny do jakości. Łączna
liczba opinii gości hotel.info wynosi obecnie około 1 miliona, przy czym codziennie
dochodzi ponad 1.000 nowych.


hotel.info-Top 20 na całym świecie (stolice):
2009 (połowa roku) 2008


1. Lizbona 7,83 1. Tokio 7,84
2. Berlin 7,75 2. Lizbona 7,71
3. Tokio 7,74 3. Praga 7,66
4. Praga 7,73 4. Berlin 7,6
5. Pekin 7,54 5. Pekin 7,35
6. Budapeszt 7,45 6. Warszawa 7,33
7. Warszawa 7,37 7. Ottawa 7,29
8. Dublin 7,31 8. Ateny 7,24
9. Madryt 7,29 9. Istambuł 7,14
10. Ateny 7,25 10. Dublin 7,13
11. Wiedeń 7,23 11. Budapeszt 7,1
12. Ottawa 7,2 12. Zagrzeb 7,07
13. Istambuł 7,15 13. Singapur 7
14. Helsinki 7,09 14. Pary 6,96
15. Zagrzeb 7,08 15. Bangkok 6,91
16. Bangkok 7,07 16. Amsterdam 6,68
17. Singapur 6,88 17. Waszyngton 6,52
18. Rzym 6,85 18. Rzym 6,49
19. Waszyngton 6,56 19.
Rio de Janeiro 6,33
20. Dubaj 6,47 20. Sztokholm 5,86


hotel.info-Top 10 Polska:
2009 (połowa roku) 2008


1. O arów Mazowiecki 8,23 1. O arów Mazowiecki 8,09
2. Karpacz 7,92 2. Karpacz 7,92
3. Kraków 7,62 3. Olsztyn 7,86
4. Olsztyn 7,5 4. Szczecin 7,67
5. Szczecin 7,5 5. Opole 7,5
6. Warszawa 7,37 6. Kraków 7,49
7. Wrocław 7,26 7. Wrocław 7,44
8. Marcinowice 7,14 8. Warszawa 7,33
9. Poznań 7,12 9. Poznań 7,21
10. Gdańsk 6,77 10. Marcinowice 7,08

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *