Z łączną sprzedażą na poziomie 3,0 miliardów USD w ponad 175 krajach, JohnsonDiversey jest wiodącym, globalnym dostawcą profesjonalnych rozwiązań w zakresie utrzymywania czystości i higieny. Firma obsługuje klientów instytucjonalnych w sektorze firm sprzątających, sieciach sprzedaży detalicznej, służbie zdrowia, hotelarstwie, gastronomii, przetwórstwie spożywczym i przemyśle napojowym, jak również bardzo poważnych klientów sektora publicznego takich, jak Państwową Służbę Zdrowia (National Health Sernice) w Wielkiej Brytanii, czy administrację stanu Nowy York. Pośród firm prywatnych naszymi klientami są The Coca-Cola Company, PepsiCo., dystrybutor farmaceutyków Walgreens, czy globalny dostawca usług obiektowych - ISS.
“
W myśl warunków umowy, rodzina Johnson z Racine, Wisconsin, będzie posiadała 50 procent udziałów w firmie, a S. Curtis
“Jest to ekscytujący rozwój w ewaluacji naszej firmy” - powiedział Mr. Johnson.“Rodzina Johnson jest bardzo zadowolona, że dalszą drogę będzie odbywać w towarzystwie sprawdzonych partnerów biznesowych i silnego partnera finansowego, jakim jest CD&R’s. Prawość firmy, jej kultura i wartości doskonale pasują do naszej własnej”.
JohnsonDiversey and Clayton, Dubilier & Rice informacja o wspólnym przedsięwzięciu finansowym
Przewodniczący Pady Nadzorczej JohnsonDiversey i Prezes, CEO Ed Lonergan dodaje: “Osiągnęliśmy olbrzymi postęp przez ostatnie lata i będziemy kontynuować partnerskie relacje z naszymi klientami w wyborze najlepszych, odpowiedzialnych rozwiązań z zakresu czystości i higieny, które będą chroniły ludzkie życie i zdrowie, jak też środowisko naturalne.
CD&R’s zapewnia nie tylko elastyczność finansową, ale również dostęp do znamiennego doświadczenia operacyjnego firmy. Zapewni to pomoc w konsekwentnym osiąganiu celów długofalowych.”
Ostatnio, firma podjęła znaczące działania w celu ochrony ludzkiego zdrowia oraz środowiska:
−Pełen program ochrony przeciwko wirusowi grypy H1N1;
−Innowacje mające na celu redukcję zużycia chemii, wody, energii oraz ochronę pracowników
−Otrzymanie statutu członka fundacji WWF (World Wildlife Fund) - Global Water Roundtable.
JohnsonDiversey był w jednej trzecie własnością Unilever NV od czasu połączenia z DiverseyLever w 2002. Jako część porozumienia w 2002 roku, JohnsonDiversey zgodził się odkupić w przyszłości udziały Unilever’a.
Firma ogłasza również, że przyjmie nową tożsamość, która będzie odzwierciedlała elementy silnej, globalnej marki i nawiązywała do obecnej nazwy. W logo pozostaną elementy lilii wodnej, która symbolizuje dziedzictwo, ale i dążenie rodziny Johnson, do nieustannej przewagi w zakresie ochrony środowiska naturalnego. Nazwa firmy zostanie uproszczona do “Diversey, Inc.,” a nowa tożsamość zostanie formalnie zawarta w nowym motto: “for a cleaner, healthier future” ( “dla czystszej, zdrowszej przyszłości”).
“Nasza nowa tożsamość będzie zarówno potwierdzać nasze bogate dziedzictwo, jak również oferować ciągłe korzyści płynące z naszych usług i produktów”, powiedział S.Curtis Johnson. - “Nasi ludzie są inspirowani pozytywnymi zmianami, jakie wprowadzamy w życie ludzi”.
Doradcy
Goldman, Sachs & Co. and Citigroup Global Markets Inc. świadczyli usługi, jako doradcy finansowi dla Diversey podczas transakcji. Jones Day świadczył usługi jako doradca prawny.Barclays Capital Inc., HSBC Securities (USA) Inc., Natixis, Rabobank Securities, Inc. oraz
Transakcja, jest przeprowadzona warunkowo dopóki nie zostaną skompletowane zwyczajowe zezwolenia organów finansowych, co jest oczekiwane przed końcem roku.
Więcej informacji o niniejszej transakcji zawarte jest w formularzu Form 8-K wypełnionym przed Securities and Exchange Commission i dostępnym na www.jdtransaction.com.
Dodaj komentarz