a&o notuje 47 proc. wzrost sprzedaży usług hotelowych   WYNIKI RYNKOWE

Minione półrocze było najlepszym w historii niemieckiej sieci hosteli i budżetowych hoteli a&o. Z całkowitą sprzedażą na poziomie ponad 100 milionów euro przekroczyła ona swój ubiegłoroczny wynik o 47 procent. Rekordowe okazały się maj i czerwiec, z obłożeniem pokoi na poziomie ponad 80 procent, a także "wyjątkowo mocny początku roku", potwierdza CEO Oliver Winter.

a&o hostel Warszawa Wola

Olivier Winter, założyciel a&o upatruje przyczyn "stałej dynamiki od początku roku" przede wszystkim w:

- utrzymującym się popycie ze strony grup szkolnych: Grupy podróżują bardziej elastycznie i zajmują pokoje wieloosobowe w a&o również wiosną, nie tylko w sezonie letnim.

- coraz większym zainteresowaniu budżetowym zakwaterowaniem, zwłaszcza ze strony rodzin i młodych osób, także międzynarodowych: silny wzrost w kategoriach pokoi rodzinnych i wieloosobowych (pokoje dzielone).

Co więcej, Winter postrzega stale rosnącą liczbę gości nocujących (I półrocze 2023: 2 840 000 / I półrocze 2022: 2 340 000),  jako potwierdzenie, że zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój jest słusznym kierunkiem: "Goście domagają się zrównoważonego rozwoju, przekazują pozytywne opinie na temat naszych działań i sami zgłaszają swoje sugestie dla dalszych zmian". Niezależnie od tego, czy chodzi o organizatorów wydarzeń, szkoły czy prywatnych gości rozmawiających z nami przy recepcyjnych biurkach. Udział gości a&o w wieku do 30 lat, z wyłączeniem grup szkolnych, wynosi już około 52 procent. a&o odnotowało bardzo wysoki poziom zainteresowania kwestiami zrównoważonego rozwoju, szczególnie wśród młodej grupy docelowej.

a&o inwestuje 20 milionów euro w zrównoważone renowacje

Biorąc pod uwagę produkcję CO2 na poziomie około 3,73 kg na nocleg, a&o deklaruje, że wyprzedza konkurencję nawet o 75%. "To jeszcze dla nas za mało. Jeśli chcemy umożliwić zrównoważone podróżowanie, a tym samym być branżą przyszłościową, musimy nadal zmieniać sposób myślenia i działania oraz jeszcze bardziej radykalnie ograniczać konsumpcję i emisję dwutlenku węgla" - mówi Winter.

Dotarcie do celu w dwie minuty - cyfryzacja dla większego komfortu gości

a&o czyni również dalsze postępy w zakresie cyfryzacji. Od początku sierpnia goście hotelu a&o Munich Hackerbrücke mogą korzystać z najnowszej generacji systemu self check-in. To wewnętrzne rozwiązanie pozwala gościom na szybkie i wygodne zameldowanie - pięć kroków w mniej niż dwie minuty. Kolejne obiekty mają zostać wyposażone w nowe terminale tak szybko, jak to możliwe. a&o oferuje automaty do samodzielnego zameldowania już od 2018 roku.

Rozszerzane są również inne udogodnienia cyfrowe, takie jak zamawianie F&B za pośrednictwem aplikacji, mobilny klucz do pokoju i cyfrowy folder gościa.

wnętrza a&o hostel w Warszawie

O a&o Hostels

a&o zostało założone w 2000 roku przez Olivera Wintera i obecnie prowadzi 40 hosteli w 25 miastach i dziewięciu krajach europejskich. Grupa docelowa a&o jest zróżnicowana: należą do niej turyści, podróżujący w pojedynkę, rodziny, grupy szkolne i kluby. Wzrasta również liczba osób podróżujących służbowo i seniorów. Pierwszy obiekt w Wielkiej Brytanii - a&o Edinburgh City został otwarty w lipcu 2021 r. W 2020 r. dodano trzy nowe lokalizacje: pierwsze obiekty otworzono w Polsce, a&o Warszawa i na Węgrzech, a&o Budapest; a drugi obiekt w Kopenhadze. Z około 28 000 łóżek i około 3 milionami noclegów w pandemicznym roku 2021 (2020: 2,5 miliona noclegów), a&o odnotowało sprzedaż na poziomie około 70 milionów euro (2021: 64 miliony euro; 2019: ponad 165 milionów euro). Celem a&o jest do 2025 r. stać się europejską „bezemisyjną siecią hosteli”.

Neutralność pod względem emisji CO2 do 2025 r. jest kolejnym ważnym kamieniem milowym dla wiodącej europejskiej sieci hosteli, która obecnie obsługuje 39 obiektów w 25 miastach i 9 krajach. W nadchodzącym roku firma zainwestuje do 20 milionów euro w same działania renowacyjne związane z energią. 90 procent lokalizacji a&o wykorzystuje istniejące już budynki: "Konserwacja zamiast budowy nowych obiektów jest dla nas kluczowym mottem zrównoważonego rozwoju, a tym samym strategią wzrostu".


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *