Grupa InterContinental Hotels kupiła za 110,5 mln euro od Ruby SARL markę Ruby z 20 hotelami i blisko 3,5 tys. pokoi w Europie. Ruby to lifestyle’owa marka miejska w segmencie premium, w którym działają takie brandy IHG jak Crowne Plaza i voco. Właścicielom hoteli oferuje efektywne wykorzystanie przestrzeni oraz elastyczny koncept, który IHG zamierza szybko rozwijać na całym świecie. To 20. brand w portfolio sieci.

Założona w 2013 r. marka Ruby zarządza hotelami w głównych miastach Europy. 9 hoteli znajduje się w Niemczech (w Kolonii, Düsseldorfie, Frankfurcie, Hamburgu, Monachium i Stuttgarcie), 3 w Londynie, 3 w Wiedniu, 2 w Szwajcarii (w Genewie i Zurychu) oraz po jednym we Włoszech, Irlandii i Holandii. Kolejne 10 hoteli z ponad 2,2 tys. pokoi jest w przygotowaniu m.in. Rzymie, Sztokholmie, Edynburgu i Marsylii. Wszystkie mają zostać otwarte do końca 2027 r. IHG planuje wprowadzić markę na rynek w USA. Hotele Ruby starają się łączyć niebanalny design z autentycznymi historiami miejsc, w których się znajdują. Charakteryzujące markę podejście „Lean Luxury” pozwala gościom odkrywać wyjątkowe miasta w przystępnej cenie. W ramach głównej umowy franczyzowej i rozwojowej z Ruby początkowe opłaty franczyzowe, które IHG ma otrzymać od 20 istniejących hoteli i 10 w fazie przygotowań są szacowane na ok. 8 mln dol. w 2028 r., który będzie pierwszym pełnym rokiem, gdy wszystkie 30 hoteli znajdzie się w systemie IHG. Biorąc pod uwagę dalszy rozwój, obejmujący otwarcie kolejnych hoteli IHG przewiduje się, że opłaty franczyzowe do 2030 r. przekroczą 15 mln dol. Celem IHG jest rozwinięcie marki Ruby do ponad 120 hoteli w ciągu najbliższych 10 lat, a następnie przyspieszenie do ponad 250 hoteli w ciągu 20 lat na całym świecie.

Ruby to marka w portfolio IHG, która ma przyciągnąć nowoczesnych podróżnych przykładających dużą wagę do niebanalnego stylu życia. Właścicielom hoteli marka oferuje elastyczny koncept premium w segmencie określanym jako „urban micro”, charakteryzującym się wysoką barierą wejścia i ograniczeniami przestrzennymi. Efektywność gwarantować mają właścicielom projekty oszczędzające przestrzeń oraz wysoki stopień standaryzacji i automatyzacji operacyjnej, w tym kioski samoobsługowe umożliwiające szybkie zameldowanie. Marka przeznaczona jest zarówno pod nowe lokalizacje, jak i w adaptacje istniejących obiektów komercyjnych, w tym biur. IHG spodziewa się, że segment „urban micro” będzie nadal cieszył się dużym zainteresowaniem podróżnych na całym świecie, co z kolei przełoży się ciągły wzrost podaży pokoi w tempie wyższym niż w całym globalnym przemyśle hotelarskim.

– Bardzo nas cieszy przejęcie marki Ruby, która wzbogaca nasze portfolio o świetną, wyróżniającą się ofertę wysokiej jakości zarówno dla gości, jak i właścicieli hoteli w popularnych miejskich lokalizacjach. To przejęcie pokazuje, że koncentrujemy się na rynkach w dużych, atrakcyjnych segmentach branży oraz wykorzystaniu naszego doświadczenia w integracji i rozwoju marek oraz portfeli obiektów hotelowych – mówi Elie Maalouf, Chief Executive Officer IHG Hotels & Resorts. – Segment urban micro to propozycja umożliwiająca model franczyzowy, atrakcyjna ekonomicznie dla właścicieli, a my widzimy doskonałe możliwości nie tylko na rozwój silnej bazy Ruby w Europie, ale także na szybkie wprowadzenie tej wyjątkowej marki na rynki obu Ameryk i Azji, tak jak z powodzeniem zrobiliśmy to przy poprzednich przejęciach i akwizycjach.

Spółka operacyjna Ruby Group nie zostanie przejęta przez IHG i będzie nadal zarządzać obecnymi i przyszłymi hotelami pod marką Ruby. Wszystkie będą zawierać indywidualne umowy franczyzowe z IHG i uiszczać na rzecz IHG opłaty licencyjne za markę oraz opłaty na fundusz systemowy. Aby zachęcić Ruby Group do dalszego rozwoju marki, potencjalne dodatkowe płatności w wysokości od do 181 mln euro mogą zostać wypłacone w latach 2030 i 2035. Przyszłe płatności będą uzależnione od liczby pokoi pod marką Ruby. 9 mln euro zostanie wypłacona sprzedającemu, jeśli osiągnie on liczbę ponad 10 tys. pokoi pod marką Ruby. Ta kwota wzrasta do maksymalnej możliwej wartości, jeśli liczba pokoi przekroczy 20 tys., co stanowi około sześciokrotność obecnej liczby w istniejących hotelach.
Integracja wszystkich 20 funkcjonujących hoteli Ruby do systemu IHG zakończyć ma się do 31 marca 2026 r. Spowoduje to zwiększenie globalnej wielkości systemu IHG o około 0,3 proc. 10 hoteli będących w budowie, po otwarciu doda kolejne 0,2 proc. Koszty operacyjne związane z integracją dla IHG szacowane są na około 10 mln dol. w 2025 r. Uwzględniając dodatkowe jednorazowe koszty, w 2026 roku przewiduje się ogólnie zrównoważony wpływ na zysk operacyjny IHG, z prognozowanym wzrostem rentowności w późniejszym czasie.
Ekspansję Ruby wspierają finansowo udziałowcy: ECE Group, austriacka Soravia Group, niemieckie biuro rodzinne Franger Investment, Ocean Link (fundusz private equity), przedsiębiorca Michael Hehn oraz Michael Struck, założyciel i dyrektora generalnego Ruby Group. – Starannie wybraliśmy IHG jako odpowiedniego partnera, który pomoże wnieść markę Ruby i naszą międzynarodową ekspansję na kolejny poziom. Potężna platforma dystrybucji IHG, fakt, że Ruby doskonale uzupełnia portfolio IHG, a także doświadczenie IHG w udanym zachowywaniu tożsamości i kultury podczas integracji marek sprawia, że wchodzimy pewnym krokiem w ten nowy, wspólny rozdział – mówi Michael Struck. –Połączenie globalnego zasięgu i zasobów IHG z efektywnością naszego modelu operacyjnego i budowlanego zapewni lepsze zwroty zarówno dla naszych inwestorów, jak i partnerów na rynku nieruchomości. Moment nie mógłby być lepszy – nasze unikalne rozwiązania dotyczące efektywnej adaptacji przestrzeni biurowych są bardzo poszukiwane, co daje nam mocną pozycję do dalszego wzrostu.
Dodaj komentarz