MEDIA w HOTELU

Autor: Wiktor Kołakowski
Media zaczynają przejmować w hotelu dominującą pozycję, łącząc się z nowoczesnymi technologiami w systemy do zarządzania całą działalnością operacyjną obiektów. Od systemów telewizyjnych w pokojach (dobrze jeśli były to systemy, bo często to prywatnie zakupione telewizory) po centra obsługi i rozrywki gościa – tak przebiega ewolucja mediów w hotelu. Telewizory hotelowe zmieniają się w ekrany służące, poza oglądaniem kanałów telewizyjnych, również jako wyświetlacz z przenośnego sprzętu gości typu telefon, mp3, tablet, laptop. Zaczynają służyć jako narzędzie składania zamówień z hotelowej restauracji, rezerwacji wizyty w SPA, uregulowania rachunku czy wymeldowania się. Ale trzeba zacząć od wyboru samego odbiornika telewizyjnego, biorąc już pod uwagę jego funkcje oferowane pod względem nowoczesnych technologii, czyli współpracy z innymi urządzeniami przenośnymi. Wszyscy najwięksi producenci telewizorów hotelowych jak Samsung, Philips, Toshiba czy LG mają takie w swojej ofercie i wypuszczają nowe modele telewizorów interaktywnych dopasowanych do zmieniających się oczekiwań gości i hoteli (wyposażone są w widżety, mają wbudowane tunery satelitarne, oferują możliwość podłączania zewnętrznych portów wejściowych itp.). A gość zaczyna oczekiwać od hotelu w ramach płaconej ceny coraz bardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań i spodziewa się w pokoju HDTV, iPada i urządzeń pozwalających kontrolować ogrzewanie, klimatyzację, sprawdzać menu, korzystać z usług concierge itd. I to wszystko za pomocą ekranu odbiornika telewizyjnego. Nowoczesne telewizory zaspokajają takie oczekiwania, dlatego też są zazwyczaj o ok. 10 proc. droższe niż tradycyjne odbiorniki, bo mają wbudowanych wiele funkcji przeznaczonych do pracy w systemie hotelowym. I akurat na tym elemencie wyposażenia nie ma co oszczędzać, bo z czasem będzie się okazywało, jak ważne jest to urządzenie dla funkcjonowania całego obiektu i zadowolenia gości. Dzisiaj systemy mediowe w hotelu powinny już mieć możliwość świadczenia interaktywnych usług, które dają gościom większy dostęp do rozrywki w pokoju przez szybkie łącze internetowe (korzystanie z bogatej biblioteki filmów i programów); korzystania z internetu za pośrednictwem telewizora, czy prowadzenia interesów z pokoju.•  

html>

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *