Dach nad basenem

Urządzanie ośrodków SPA pod gołym niebem, jak na razie, nie stało się w Polsce czymś powszechnym. Właściciele obiektów noclegowych wolą kusić gości nawiązującym do antyku wystrojem wnętrz lub ich luksusem. Często zapomina się jednak, że w ideę SPA jest wpisany kontakt z naturą


Tworzenie ośrodków SPA stało się modne wśród obiektów noclegowych. Wielu inwestorów, czy właścicieli już istniejących obiektów upatruje w takich centrach odnowy oraz zdrowia i urody albo źródła dodatkowego zysku, albo rozszerzenia palety usług dodanych. W tym ostatnim przypadku hasło SPA ma być wabikiem marketingowym, który - pośrednio - zwiększy wykorzystanie miejsc noclegowych. Bezpośrednia inwestycja w centrum SPA to, w zależności od jego powierzchni nasycenia odpowiednimi urządzeniami, zwykle suma zamykająca się kilkuset tysiącami, do kilku milionów złotych.

Do tego dochodzą koszty związane z funkcjonowaniem obiektu do chwili aż jego oferta nie przyjmie się na rynku i nie zacznie się powoli zwracać. O ile właściciele wznoszonych właśnie obiektów mają ułatwioną sytuację, bo centrum SPA jest zwykle wkomponowane w projekt już na etapie koncepcyjnym, o tyle w gorszym położeniu są właściciele funkcjonujących już obiektów. Muszą starać się o pozwolenia budowlane, a - jeśli obiekt należy do zabytkowych - także o zgodę konserwatora na jego rozbudowę. Nie zawsze też jest możliwa rozbudowa istniejącego budynku ze względów technicznych.

SPA pod niebem

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Andrzej Altmark

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.