Sposób na całoroczny ogródek

Autor: Piotr Lutycki
Sezon dla ogródków gastronomicznych w Polsce trwa zwykle ok. 5 miesięcy. Tymczasem w wielu miastach europejskich - także tych zlokalizowanych w naszej strefie klimatycznej - sezon ogródkowy trwa o wiele dłużej. Przykładów nie trzeba szukać daleko - w czeskiej Pradze nawet w październiku ogródki restauracyjne tętnią życiem do późnego wieczora. Na Lazurowym Wybrzeżu, w Cannes czy Nicei, ogródki i namioty wokół lokali są użytkowane w lutym, gdy temperatura oscyluje wokół 10 stopni
ht_2008_09-13.jpg

Parasole australijskiej firmy HeatRay wyposażone są w ogrzewanie i oświetlenie. Wg producenta są trwałe (posiadają kilkunastoletni okres użytkowania), odporne na niekorzystne warunki pogodowe: śnieg, deszcz, silny wiatr (gwarancja mówi o 120 km/h). Dysponują możliwością selektywnego ogrzewania przestrzeni, co zdecydowanie poprawia ekonomikę ich eksploatacji. Parasole HeatRay to parasole wyposażone w promienniki podczerwieni, umieszczone na jego ramionach, dzięki czemu uzyskuje się wysoki komfort cieplny we wszystkich miejscach pod parasolem. Promienniki zasilane są energią elektryczną, co nie tylko zwiększa bezpieczeństwo, ale i pozwala na bezobsługową eksploatację.


Szkoda, że ciepły sezon w Polsce trwa tak krótko, bo dla wielu zakładów gastronomicznych, w tym tych należących do hoteli, ogródek gastronomiczny stwarza okazję do okresowego powiększenia powierzchni lokalu, a co za tym idzie, i do zwiększenia sprzedaży. Ogródek gastronomiczny, szczególnie gdy zlokalizowany jest w atrakcyjnym ze względu na otocznie krajobrazowe miejscach, np. na tarasie widokowym lub nad wodą, sprawia że klienci decydują się na skorzystanie z jego usług pod wpływem impulsu. Tym bardziej gdy sam ogródek urządzony jest estetycznie, ma niestandardowe meble, a stoły przykryte są obrusami.

Parasol z piwa

Niestety polscy gastronomowie nie zawsze przywiązują wagę do estetyki ogródków. Po części dzieje się tak, ponieważ bezkrytycznie korzystają z wyposażenia dostarczonego przez kompanie piwowarskie. Stoły, krzesła, ławy, a przede wszystkim parasole z umieszczonymi na nich dużymi nazwami marek piwa wprawdzie mogą przyciągać część gości, ale przez swoją powszechną obecność i kojarzenie li tylko z ogródkami piwnymi, dla innych klientów stają się coraz mniej atrakcyjne. Są natomiast atrakcyjne cenowo dla zakładów gastronomicznych, których większość traktuje na [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *