Jest zgoda akcjonariuszy, Orbis sprzedał hotel Mercure Opole

Zgodnie z wcześniejszą umową przedwstępną z 29 września Grupa Orbis zawarła umowę sprzedaży 103-pokojowego hotelu Mercure Opole za 10,5 mln zł (ok. 100 tys. zł, czyli 25 tys. euro, za pokój). Po sprzedaży, hotel będzie nadal działał pod marką Mercure i będzie zarządzany przez firmę Hotele De Silva Sp. z o.o. Kwota 1,05 mln zł została wpłacona w formie zadatku przed podpisaniem umowy przedwstępnej, kwota 525 tys. zł została wpłacona przed zawarciem umowy sprzedaży, natomiast kwota 8,925 mln zł zostanie zapłacona w terminie do 5 grudnia 2016 r. W Opolu największym konkurentem Mercure jest hotel DeSilva Premium. Sprzedaż hotelu wpisuje się w strategię Orbis SA, która zakłada koncentrację inwestycji własnych na kluczowych rynkach w Polsce (czyli siedmiu największych aglomeracjach) i w krajach Europy Centralnej. W ten sposób Orbis optymalizuje zwrot z kapitału oraz powiększa sieć hoteli, zarówno poprzez pozostawienie sprzedawanych hoteli w sieci, jak też jej rozwój w drodze podpisywanych umów franczyzy i o zarządzanie. W ten sam sposób sprzedano wcześniej hotele Mercure m.in. w Zakopanem, Lublinie i Mrągowie. Obecny 3-gwiazdkowy hotel Mercure wywodzi się z murów przedwojennego hotelu Krug i ponownie został oddany do użytku w 1964 roku. Po wojnie hotel przeszedł na własność miasta przyjmując nazwę hotelu Opole. W latach 1991-1998 hotel zarządzany był przez prywatnego dzierżawcę, a w 1998 roku prawa własności uzyskała Grupa Orbis, wtedy też został poddany gruntownej renowacji i modernizacji. W 2000 roku zmienił nazwę na Mercure. Dysponuje m.in. siedmioma salami konferencyjnymi na 280 osób i restauracją Winestone.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *