Targowy kalendarz hotelarza 2020   "HOTELARZ"

Autor: Wiktor Kołakowski
Dla inwestorów, właścicieli i managerów obiektów hotelowych ważne są trzy rodzaje targów: hotelarskie – na których wystawiają się producenci i dostawcy wyposażenia oraz usług dla hoteli; gastronomiczne – gdzie można zapoznać się z ofertą wyposażenia zaplecza kuchennego, sali restauracyjnej i produktów spożywczych, oraz turystyczne – na których powinni rozważyć pojawienie się jako wystawcy. Gdzie warto być i kiedy?



Branżowych targów nie brakuje, szczególnie turystycznych i gastronomicznych, ale również hotelarskich, choć wydaje się, że te ostatnie nieco tracą na znaczeniu, biorąc pod uwagę liczbę wystawców w poprzednich latach. Wiele z tych targów ma zasięg lokalny, ale część to duże imprezy targowe, które warto odwiedzić albo się wystawić ze swoją ofertą.

ZIMA – WIOSNA

Sezon targowy zaczyna się już w połowie lutego od Targów Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON w Poznaniu, które mają charakter bardziej konsumencki. Targi TOUR SALON to przede wszystkim miejsce promocji regionów, miast, gmin i powiatów, a także obiektów noclegowych, muzeów, parków rozrywki i innych podmiotów, które w swojej ofercie mają produkty i usługi turystyczne. To impreza, jak opisują Międzynarodowe Targi Poznańskie, dla „kilku tysięcy pasjonatów podróży, którzy poszukują ciekawych destynacji dla swoich wypraw weekendowych czy wakacyjnych. Wydarzenie stanowi także platformę promocji i prezentacji ofert turystycznych, a także wymiany wiedzy i doświadczeń w gronie przedstawicieli sektora turystycznego”. Podobny charakter mają łódzkie targi NA STYKU KULTUR, które odbywają się pod koniec lutego. To miejsce prezentacji ofert turystycznych touroperatorów, biur turystycznych, gospodarstw agroturystycznych, pensjonatów, ośrodków uzdrowiskowych, obiektów SPA, a także dorobku kulturowego, walorów turystycznych i specyfiki regionalnej państw, miast, regionów i organizacji turystycznych. Pod koniec marca odbywają się targi EUROGASTRO, które reklamuje się jako „najważniejsze wydarzenie targowe w Polsce dla sektora HoReCa”. Połączone są z targami wyposażenia obiektów noclegowych – WORLDHOTEL w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie. Podczas obydwu imprez wystawiają się tam producenci i dostawcy wyposażenia zaplecza kuchennego, żywności i napoi dla gastronomii, sal restauracyjnych i barów, a także hoteli. Obydwie imprezy targowe skierowane są do ściśle określonej grupy odbiorców branżowych: osób decyzyjnych lub mających wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych. W drugiej połowie kwietnia w Ostródzie odbędzie się piąta edycja branżowych targów MAZURY EXPO, na której wystawiają się dostawcy z branży gastronomicznej, hotelarskiej i cateringowej, a także cukierniczej i piekarniczej.

JESIEŃ – ZIMA

Jesienny targowy sezon zaczyna się na przełomie września i października od targów gastronomicznych POLAGRA GASTRO w Poznaniu, które połączone są w zintegrowane wydarzenie razem z targami POLAGRA TECHNO, POLAGRA FOOD, TAROPAK i SMAKI REGIONÓW. Towarzyszą im targi wyposażenia hoteli INVEST HOTEL. Łącznie, jak informują MTP, to „największe, cieszące się najdłuższą tradycją targową wydarzenie biznesowe w Europie Środkowo-Wschodniej dla branży spożywczej, opakowaniowej i HoReCa”. Targi co roku odwiedza kilka tysięcy restauratorów, kucharzy, cukierników oraz właścicieli i menedżerów obiektów wypoczynkowo-noclegowych, by poznać najnowsze trendy w zakresie wyposażenia restauracji i hoteli. Z kolei pod koniec października w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie odbywają się konsumenckie targi turystyczne WORLD TRAVEL SHOW. One reklamują się jako „największe targi turystyczne w Polsce”, skierowane do „pasjonatów małych i wielkich podróży”. Prezentowana jest tam oferta touroperatorów i kontrahentów destynacji turystycznych w kraju i na świecie. Na początku listopada w Krakowie odbywają się targi wyposażenia hoteli i gastronomii HORECA, które połączone są z targami artykułów spożywczych dla gastronomii GASTROFOOD oraz winiarskimi ENOEXPO. Sezon targowy kończy się dużymi konsumenckimi targami turystycznymi TT WARSAW w Pałacu Kultury i Nauki, gdzie biura turystyczne, touroperatorzy, obiekty noclegowe, regiony i kraje prezentują swoje oferty dla indywidualnych turystów.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *