5. urodziny Mercure Kraków Stare Miasto – 5 filarów tożsamości

Mercure Kraków Stare Miasto – jeden z najlepszych hoteli tej marki w Europie Środkowo-Wschodniej i jeden z najlepszych hoteli w Krakowie – od chwili otwarcia wpisał się w krajobraz okolicy, miasta i regionu. 21 września obchodzi piąte urodziny. Z tej okazji hotel dzieli się pięcioma filarami swojej tożsamości – elementami, które nieustannie rozwija, aby zapewniać jeszcze bardziej wyjątkowe doświadczenia.

Do zlokalizowanego w sąsiedztwie Dworca Głównego Mercure Kraków Stare Miasto pierwszy gość przybył 21 września 2016 r. – Dziękuję za te pięć lat naszym gościom, partnerom i dostawcom. Wielkie słowa uznania należą się także pracownikom, którzy definiują to miejsce. Wspólnie stworzyliśmy wyjątkową przestrzeń do wypoczynku, pracy, spotkań i wymiany myśli. Osiągnęliśmy sukces, ale nie przestajemy się rozwijać. Nigdy się nie zatrzymujemy i codziennie z nową energią i kreatywnością witamy naszych gości, aby mogli doświadczać tego, co najlepsze i najpiękniejsze w Krakowie – podkreśla Tomasz Schweda, dyrektor generalny Mercure Kraków Stare Miasto.

Goszczący najważniejsze wydarzenia, działający w harmonii z rytmem miasta, wciąż stara się dostarczać nowych przeżyć. Wszystko dzięki pięciu filarom, które mają stanowić dla zespołu hotelu źródło inspiracji do ciągłego rozwoju.

LOKALNIE, KRAKOWSKO, MAŁOPOLSKO

Aspiracją hotelu Mercure Kraków Stare Miasto jest pokazywanie, jak marka Mercure inspirowana jest lokalną tradycją i kulturą. Hotel stawia sobie za cel uczestniczyć w budowaniu świadomości jego gości na temat miasta, które odwiedzają. Z jednej strony, do bogatej historii Krakowa nawiązuje wnętrzami i uniformami pracowników, z drugiej zaś pragnie przekazywać kompletne i autentyczne doświadczenie regionu, wraz z kultywowanymi w nim od lat obyczajami. Lokalność jest kluczowym elementem tożsamości marki Mercure, dzięki któremu hotel staje się dla gości oknem na miasto. Od designu, po kuchnię, stroje zespołu i motyw przewodni, przez powiązanie z lokalnym rzemiosłem, dostawcami jedzenia, tradycjami miejsca, w którym obiekt się znajduje – wszędzie czekają elementy lokalnej kultury. Gości witają już od wejścia Głowy Wawelskie przedstawiające krakowskich mieszczan z czasów dynastii Jagiellonów, a tuż obok portrety dwóch dam: Barbary Radziwiłłówny i Elżbiety Habsburżanki. Jagiellonów spotkać można nie tylko w hotelowym lobby, ale także w innych przestrzeniach, w tym również na ścianach w pokojach gościnnych.

Hotel swym gościom pokazuje miasto od prawdziwej, żywej strony, stąd też przygotował autorską, ręcznie malowaną mapę współczesnego Krakowa i jego unikatowych atrakcji, uzupełniając gościom doświadczenie z pobytu o wizyty w miejscach nieoczywistych, poza utartym szlakiem turystycznym. Lokalność dla hotelu to również smaki i zapachy regionu. Śniadanie inspirowane jest Starym Kleparzem, najstarszym działającym targowiskiem w Krakowie, znajdującym się tuż za hotelem. Wiele z produktów regionalnych wykorzystywanych jest ponadto do przygotowywania dań w hotelowej restauracji Winestone

Lokalne doświadczenia gastronomiczne udaje się rozwijać dzięki odszukiwaniu starych receptur zakorzenionych w tradycji regionu oraz ciągłemu zacieśnianiu współpracy z lokalnymi dostawcami. Poszerzanie łańcucha dostaw od partnerów regionalnych jest jednym z priorytetów. Hotel współpracuje już m.in. z lokalną fermą jaj, z dostawcami lokalnych serów, wędlin, owoców i warzyw, jak również z małopolską winnicą, od której pozyskuje lokalne wina ekologiczne.

DBAŁOŚĆ O ŚRODOWISKO

Mercure Kraków Stare Miasto działa w zgodzie z zasadami zrównoważonego budownictwa, realizuje również wysokie standardy CSR w oparciu o katalog Accor Planet 21. Hotel wyeliminował wiele elementów plastikowych jednorazowego użytku takich jak kubki, słomki czy pojemniki. Kolejne zmiany dotyczące redukcji plastiku są w toku, a jedne z ostatnich dotyczą na przykład… toreb na pranie dla gości. Dotychczasowe foliowe zostały zastąpione przez bawełniane, powstałe z wycofanej z użytku pościeli hotelowej. Obiekt realizuje także politykę przeciwdziałającą marnowaniu żywności zarówno wśród gości, pracowników, ale też w procesie produkcyjnym. Nie tylko sam działa na rzecz środowiska, ale angażuje w wiele projektów swoich gości i partnerów. Wspólnie z dostawcami poszukuje też coraz większej liczby produktów żywnościowych z certyfikatami ekologicznymi, które regularnie dołącza do swojej oferty.

GOŚCIE SĄ NAJWAŻNIEJSI

Już krótko po otwarciu hotel zasłynął na rynku z wyjątkowych doświadczeń, jakie dostarcza swym gościom podczas pobytu, stając się jednym z najpopularniejszych obiektów w mieście. Potwierdzają to wysokie wskaźniki jakościowe osiągane w rankingach konsumenckich i serwisach branżowych. Nieustanne rozmowy z gośćmi pozwalają dostosowywać ofertę do ich oczekiwań, które rzecz jasna ewoluują. W tym procesie zespół wspiera technologia, dzięki której jest jeszcze więcej czasu na wysłuchanie podróżnych i personalizację ich pobytu. Hotel zaskakuje swych gości poprzez aranżacje tzw. „sparkle moments”, wyjątkowych momentów pobytu, które pozostają w pamięci gości jeszcze na długo po wyjeździe.

NIE MA HOTELU BEZ ZGRANEGO ZESPOŁU

Zespół był i jest sercem Mercure Kraków Stare Miasto stanowiącym o jego sukcesie. Wielu gości powraca do hotelu właśnie dla jego załogi, a nierzadko dla konkretnych osób w nim pracujących. Kreatywność, indywidualizm i entuzjazm w codziennej pracy pozwoliły tworzyć atmosferę, w której wszyscy czują się dobrze. Hotel współpracuje na co dzień ze szkołami hotelarskimi i wyższymi w regionie, aby wspólnie pobudzać w młodych, przyszłych hotelarzach pasję do gościnności. Ważne są wartości tolerancji i otwartości dla różnorodności.

OTWARCIE NA LOKALNĄ SPOŁECZNOŚĆ

Hotel to goście z dalekich krajów, ale również lokalna społeczność. Ambicją Mercure Kraków Stare Miasto jest być miejscem, do którego mieszkańcy Krakowa przychodzą na aromatyczną kawę, niedzielny obiad czy piątkowy koncert muzyczny, spróbować wypiekanego na miejscu chleba na zakwasie z rodzynek czy kupić lokalne artykuły od regionalnych dostawców. W letnie wakacje hotel zapraszał do Tajemniczego Ogrodu, który powstał na przeobrażonym dziedzińcu hotelu i już teraz zapowiada kolejne atrakcje dla lokalnej społeczności.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *