Konkurs na Najlepszego Recepcjonistę w Polsce. Zgłoszenia do 15 października   POD PATRONATEM HOTELARZA

Stowarzyszenie Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych - AICR Polska otworzyło zapisy do konkursu na najlepszego recepcjonistę roku 2023 w Polsce. Zapisy trwają do 15 października, finał odbędzie się w grudniu, a laureat pojedzie do Nicei, aby reprezentować Polskę w finale międzynarodowym.

Polską sekcję w ramach Konkursu World's Best Receptionist reprezentowało dotychczas
pięciu utalentowanych recepcjonistów. Pierwszą osobą, która tuż po dołączeniu przez Polskę
do AICR wyjechała na światowe finały była Agata Szparaga  w 2017 r., następnie Aleksandra Hinz, Aleksandra Iwanowska, Karolina Bolek a w tym roku, z brązowym medalem z Kataru powrócił Krzysztof Studziński (ich postacie oraz relacje można bliżej poznać na profilu Facebook Stowarzyszenia).

Prestiżowy Konkurs na Najlepszego Recepcjonistę Polski (ROTY Poland -  Receptionist of the Year) powraca po dwóch latach. Jego głównym celem jest wsparcie rozwoju recepcjonistów, dając im możliwość poznania nowych trendów w obsłudze gościa, rywalizacji, poszerzenie zainteresowań, a to wszystko z naciskiem na królującego w Stowarzyszeniu ducha Amicale, tj. przyjaźń, współpraca, zniesienie podziałów, integracja. W konkursie mogą brać udział recepcjoniści, starsi recepcjoniści, bądź osoby pełniące tożsame obowiązki do zakresu recepcjonisty zatrudnione np. jako guest relations.
Kluczowym kryterium udziału jest pozostanie w zatrudnieniu przez hotel 4*/5*
od momentu zgłoszenia, po czas polskiego finału. W konkursie mogą brać udział recepcjoniści zatrudnieni w obiektach niezrzeszonych w Stowarzyszeniu. Zgłoszenie do konkursu jest bezpłatne, a hotel może zadeklarować maksymalnie dwóch kandydatów.

ROTY Poland składa się z dwóch etapów. Pierwszy jest integralną częścią samego zgłoszenia. Polega na nadesłaniu wypełnionego przez recepcjonistę i kierownika recepcji formularza zgłoszeniowego, CV, fotografii oraz krótkiego filmu – wizytówki kandydata w języku angielskim, gdzie zawarte pozostaną odpowiedzi na cztery postawione pytania:

  • przedstawienie się oraz informacja jaki hotel reprezentuje się podczas konkursu,
  • dlaczego to Ty miałbyś zostać wyłoniony najlepszym recepcjonistą Polski / Dlaczego bierzesz udział w konkursie?
  • czym jest dla Ciebie praca na recepcji?
  • jaka jest Twoja wyróżniająca cecha, która może doprowadzić Cię do podium?

Na podstawie nadesłanych zgłoszeń komisja konkursowa dokona selekcji i
do 30 października ogłosi finalistów, którzy przejdą do drugiego etapu. Hotele niezrzeszone, których recepcjoniści zostali wyłonieni do finału, powinny uiścić opłatę ujętą w regulaminie, a pokrywającą organizację konkursu oraz zapewniające miejsce dla finalisty podczas uroczystej ceremonii dekoracji laureatów.

Etap drugi Konkursu ROTY Poland jest finałem, który odbywa się w dniach 8-10 grudnia. Miejsce finału oraz ceremonii rozdania nagród, dokładny harmonogram finału i skład Jury zostaną ogłoszone najpóźniej na tydzień przed rozstrzygnięciem konkursu. Finał składać się będzie z dwóch części - Back of House oraz Front of House.

Część Back of House odbędzie się 8 grudnia i będzie to część pisemna w języku angielskim. Zadanie sprawdza umiejętność luksusowej obsługi w formie zdalnej, znajomość języka angielskiego, spełnienia form korespondencji formalnej - biznesowej, pracy pod presją, kreatywności.

Część Front of House odbędzie się 9 grudnia. Zadaniem zawodnika będzie obsługa gości - aktorów przy zaaranżowanej ladzie recepcyjnej (na podstawie przesłanych przez organizatora konkursu informacji o hotelu konkursowym) w ciągu maksymalnie 10 minut. W scence oprócz recepcjonisty będzie brało udział dwóch aktorów. Zadanie sprawdza umiejętność reagowania na bieżące potrzeby gości, znajomość języka angielskiego w mowie, kreatywność „on demand”, pracy pod presją czasu, znajomość standardów serwisu, znajomość podstawowych procedur.

Szczegółowe informacje dotyczące konkursu, regulamin i wstępnej rejestracji znajdują się na stronie www https://forms.gle/zr1ByrkZtGmndEfNA

Misją organizacji jest działalność integracyjna, edukacyjna i charytatywna. AICR Polska stanowi platformę do wymiany doświadczeń i pasji wszystkich członków. W tym celu cztery razy w ciągu roku stowarzyszenie organizuje ogólnopolskie zjazdy, podczas których hotelarze mają okazję poznać się nawzajem i angażować we wspólne projekty.

Podczas każdej sesji uczestnicy biorą udział w cyklu szkoleń dotyczących pracy w hotelarstwie. Do tej pory mieli okazję edukować się m.in. w zakresie pozytywnego budowania zespołu, strategii zarządzania ceną, skuteczną rekrutacją nowych pracowników czy tworzenia wizerunku biznesowego. Szkolenia prowadzone są przez zespół znanych i wykwalifikowanych w swoich dziedzinach specjalistów. Zjazdy AICR Polska stwarzają także możliwości prezentacji i spotkań z partnerami stowarzyszenia, jak również z lokalnymi i światowymi dostawcami usług związanych z branżą hotelarską. Stowarzyszenie, którego prezydentem jest Marcin Gałązka, dyrektor warszawskiego Sound Garden Hotel zrzesza 12 hoteli

AICR Polska każdorazowo włącza się w projekty organizowane na szczeblu globalnym stowarzyszenia. Najważniejszym z nich jest coroczny zjazd przedstawicieli wszystkich sekcji
w jednym z wybranych państw członkowskich podczas Międzynarodowego Kongresu.
W przyszłym roku, gospodarzem spotkania będzie AICR Cote d’Azure (France). Na hotelarzy,
w tym przedstawiciela Polski, czekają cztery intensywne dni. Uczestnicy zjazdu będą także mieli okazję skorzystać z wielu profesjonalnych szkoleń i poszerzyć swoją wiedzę
w zakresie hotelarstwa. Podczas kongresy odbywa się finał konkursu – World's Best Receptionist, który organizowany jest regularnie od 1995 r. Dzięki wieloletniej tradycji cieszy się dużym poważaniem wśród przedstawicieli świata hotelarskiego. Wyłonienie zwycięzcy konkursu stanowi główny punkt uroczystej gali zamykającej kongres.

Pierwsze, krajowe stowarzyszenie zostało założone we Francji przez kierowników recepcji hoteli luksusowych w 1964 r. Ideą przedsięwzięcia miała być integracja hotelarzy tamtejszego regionu oraz wymiana doświadczeń. Wkrótce do inicjatywy zaczęły przyłączać się kolejne kraje. Dziś AICR International zrzesza ponad 1 tys. członków z 14 państw, wśród nich m.in. Singapur, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wielka Brytania czy Włochy, a od 2016 r.  także Polska.

– Poszukujemy ludzi ambitnych, pełnych pasji i energii do podejmowania nowych wyzwań – mówi Marcin Gałązka, prezes zarządu AICR Polska. – Członkostwo w AICR nie tylko stwarza możliwości rozwoju i osobistej kariery, ale także daje realny wpływ na rozwój branży. Dlatego jeśli chcesz zostać członkiem lub partnerem organizacji, koniecznie skontaktuj się z jej przedstawicielami i odkryj korzyści, jakie daje przynależność do prestiżowego stowarzyszenia hotelarzy klas luxury & premium, ale nie tylko. Czekamy na Twoją wiadomość, napisz do nas na adres: aicrpoland@gmail.com.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *