Skuteczny oręż – regulamin hotelu i karta meldunkowa

Jacek PiastaAutor jest doświadczonym dyrektorem hoteli. Obecnie wiceprezes zarządu spółki INVESTON będącej właścicielem hoteli sieci Ideal Regulamin hotelu i karta meldunkowa, czyli: hotelarzu, broń się sam (przed nierzetelnymi i kłopotliwymi klientami) Karta meldunkowa jest dowodem potwierdzającym fakt, że konkretny gość, w określonym terminie, mieszkał w hotelu. By był to dowód bezsporny, gość własnoręcznie powinien kartę […]

Czytaj dalej


Firma roku 2004

Przedsiębiorstwo Hotelarsko-Turystyczne Sp. z o.o. z Warszawy otrzymało tytuł Firma Roku 2004 przyznawany przez Polski Klub Biznesu. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 22 stycznia br. na Zamku Królewskim w Warszawie. Przedsiębiorstwo Hotelarsko-Turystyczne (PHT) jest właścicielem wielu obiektów biurowych i hotelowych w Warszawie: trzygwiazdkowych hoteli Hetman i Reytan, dwugwiazdkowego Hotelu Praskiego. Spółka powstała w 1995 roku […]

Czytaj dalej


Robert Ziemkiewicz

    Pełni funkcję szefa kuchni w warszawskim Hotelu Holiday Inn od lutego 2004 r. Doświadczenie zawodowe zdobywał pod okiem takich szefów kuchni, jak Kurt Sheller czy Bernard Luisiana.     Swoją przygodę z hotelową kuchnią rozpoczął w 1987 r. w warszawskim Hotelu Europejskim. Następnie pracował m.in. w pięciogwiazdkowym Hotelu Bristol, gdzie zajmował stanowisko Senior sous Chef. […]

Czytaj dalej


Wskaźniki operacyjne

Marta KuniszykAutorka jest doktorem nauk ekonomicznych, dyrektorem Działu Rozwoju w biurze zarządu Orbis SA, przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej Wilkasy oraz członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon – Hotele Ekonomiczne SA. Wykłada rachunkowość zarządczą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. W poprzednim wydaniu „Hotelarza” przedstawiłam wskaźniki odnoszące się do analizy przychodów najważniejszych rodzajów działalności operacyjnej hotelu. […]

Czytaj dalej


Jacek Szczepański

Od połowy stycznia br. jest szefem kuchni w Hotelu Warszawianka Centrum Kongresowe w Jachrance koło Serocka. Wcześniej pracował w Hotelu Victoria (w latach 1987–2004).  W międzyczasie podnosił swoje kwalifikacje za granicą (cztery lata w Paryżu, rok na promie Ryga–Sztokholm). Pracował też w hotelach w Emiratach Arabskich, Bangkoku, Lizbonie, Moskwie. Ukończył liceum gastronomiczne w Warszawie oraz […]

Czytaj dalej


Pierwsza na rynku konferencja o kosztach

Od kilku miesięcy publikujemy w „Hotelarzu” cykl poświęcony rachunkowości zarządczej. Prezentujemy narzędzia, które mają wspierać zarządzanie hotelem. Tematyka RevPar, GOP, liczenia frekwencji jest trudna, ale bez pogłębienia tej wiedzy nie da się sprostać rosnącej konkurencji i szybko postępującym zmianom na rynku. Problematyce revenue management – ale nie tylko – poświęcona będzie konferencja pt. Zarządzanie kosztami […]

Czytaj dalej


Hotel Branicki otwarty

Czterogwiazdkowy Hotel Branicki w Białymstoku otworzył swoje podwoje dla gości. Jest to pierwszy obiekt typu butik w tym mieście. Około czterdziestu procent pokoi różni się od siebie praktycznie wszystkim – podkreśla Marek Grzesiak, dyrektor hotelu. W hotelu są 32 pokoje (dla 64–80 osób), apartamenty: Różany i Hetmański oraz apartament typu extended stay, z 40-metrowym tarasem. […]

Czytaj dalej


Outsourcing – przelotna moda czy trwała tendencja?

Nazwa outsourcing pochodzi z języka angielskiego (ang. outside-resource-using) i oznacza korzystanie z zewnętrznych źródeł. Dla przedsiębiorstw hotelowych z jednej strony jest szansą na oszczędności, z drugiej – na poprawę jakości świadczonych usług.W swojej istocie outsourcing polega na przekazywaniu zadań, funkcji i procesów do realizacji zewnętrznej firmie wyspecjalizowanej w danej dziedzinie. Dzięki temu przedsiębiorstwa (różnych branż) […]

Czytaj dalej


Park Fantasia wielką klapą

Niepowodzeniem zakończyła się emisja wartych 45 mln zł obligacji parku rozrywki Fantasia, który miał powstać pomiędzy Szczecinem a Świnoujściem. Choć w prasie pojawiły się już reklamy promujące tę nową atrakcję turystyczną, park rozrywki najprawdopodobniej nie powstanie. Inwestorom nie udało się zdobyć funduszy na sfinansowanie tego projektu.

Czytaj dalej


Nowy butik-hotel w Warszawie

Jewish Renaissance Foundation (JRF), od ponad siedmiu lat przymierzająca się do rewaloryzacji ulicy Próżnej w Warszawie, oficjalnie ogłosiła, że zbuduje tu luksusowy hotel typu butik. W tym celu rozpoczęła współpracę ze spółką Warimpex, która ma kompleksowo odrestaurować należące do JRF dwie kamienice przy ulicy Próżnej (nr 7 i 9). W przyszłości Warimpex ma także zarządzać […]

Czytaj dalej