Miłość ci wszystko wybaczy – czyli PR w budowaniu lojalnych społeczności

Słowa popularnej piosenki o miłości w tytule artykułu o public relations w hotelu to nie przypadek. Wzorcowy rozwój komunikacji firmy z otoczeniem przebiega bowiem podobnie jak rozwój relacji damsko-męskich, od poznania przez akceptację, zrozumienie, zgodność, zaufanie, po partnerstwo i lojalność, a jeśli zajdzie potrzeba – także wyrozumiałość.   Myśląc o public relations w hotelarstwie, mamy […]

Czytaj dalej


Refinansowanie kredytu inwestycyjnego

Autor jest ekspertem z zakresu finansowania inwestycji hotelowych w firmie MoneyCenter Refinansowanie to produkt finansowy banków przeznaczony dla klientów zainteresowanych tak refinansowaniem aktualnych zobowiązań finansowych, jak i nakładów własnych poniesionych np. przy inwestycji hotelowej, przy czym nie starszych niż 24 miesiące, licząc od daty zakończenia inwestycji. Jaki będzie najlepszy bank do uzyskania refinansowania? Odpowiedź wbrew […]

Czytaj dalej


12 wydarzeń roku według Hotelarza

Każdy miesiąc przynosi dziesiątki informacji z branży hotelarskiej. W każdym wydaniu HOTELARZA publikujemy po kilkadziesiąt newsów o hotelach, a to i tak nie wszystkie. Staramy się je też hierarchizować, aby Czytelnicy otrzymali od razu informację o ich ważności. Jednak zawsze jest ta pierwsza, najważniejsza, która znajduje się przy „słowie wstępnym” redaktora naczelnego. Wydarzenie miesiąca. 12 […]

Czytaj dalej


QUBUS hotel KIELCE

Qubus Hotel Kielce został najlepszym hotelem w Polsce w rankingu Expedia Insider’s Select, w którym zostało wzięte pod uwagę ponad dwa tysiące obiektów na całym świecie. Hotel został wybrany na podstawie opinii gości korzystających z serwisu Expedia. Z okazji przyznania nagrody w kieleckim hotelu odbyła się impreza w stylu hiszpańskim. Na oficjalne wręczenie nagrody przybyło […]

Czytaj dalej


Sylwester 1972

Sylwester 1972 „Ostatni dzień roku – 31 grudnia. Ludzie pragną pożegnać, to co przeżyli, powitać to, co ich czeka. Jedni postanowili dokonać tego spokojnie, w domu, w ścisłym gronie rodzinnym, przy małym ekranie, inni organizują prywatki, a jeszcze inni wybierają się na różne bale” – zaczyna swój tekst „Przed sylwestrem” w grudniowym HOTELARZ-u z 1972 […]

Czytaj dalej


DoubleTree by Hilton Łódź

Statyści ubrani byli w stroje z serialu „Królowa Bona”, a kielnia należała do gospodarza Popiołka z „Domu”. Kamień wmurowują Witold Krawczyk, prezes Grupy Toya, Marta Kruk, prezes Film Hotel i Garry Steffen z DoubleTree. 18 listopada odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę hotelu DoubleTree by Hilton w Łodzi. Wojewoda Jolanta Chełmińska, marszałek województwa […]

Czytaj dalej


Kondycja w hotelu

Autor jest kierownikiem KatedryHotelarstwa i Gastronomii w WyższejSzkole Ekonomicznej AlmaMer Jednym z najbardziej popularnych sposobów przyciągnięcia gości do hotelu jest oferowanie im usług dodatkowych. Wśród nich stale rosnącym zainteresowaniem cieszą się różnego rodzaju ośrodki odnowy biologicznej. Posiadania zespołu odnowy biologicznej przepisy kategoryzacyjne wymagają od hoteli 5- i 4-gwiazdkowych, a także od obiektów 3-gwiazdkowych w miejscowościach […]

Czytaj dalej


KALENDARIUM SPA 2010

STYCZEŃ Hotel Lubicz kupił Uzdrowisko Ustka za 14 mln zł od Skarbu Państwa, właściciele 4-gwiazkowego hotelu z własnym Centrum Wellness & SPA chcą rozbudować sferę usług o zabiegi pielęgnacyjne i rehabilitacyjne w oparciu wody termalne i borowiny LUTY Royal Baltic w Ustce rozbudowuje się o nowe gabinety odnowy biologicznej. Planuje też otwarcie basenu i zaplecza […]

Czytaj dalej


Trzeba zacząć od… podstaw

Ośrodki Spa & Wellness to miejsca, które łączą ukojenie z najnowocześniejszymi technologiami, przyjazne środowisko z profesjonalizmem. Wybór właściwych urządzeń, które nie tylko zapewnią najlepsze standardy wykonywanych zabiegów, ale także wkomponują się w wizerunek całego obiektu, to podstawowe zagadnienie przy planowaniu nowej inwestycji lub rewitalizacji istniejącego ośrodka. Już na etapie projektowania należy się zastanowić, jakie urządzenia […]

Czytaj dalej


Rok 2010 nie należał do łatwych

Rozmowa z Arkadiuszem Dawidowskim,dyrektorem zarządzającym firmą konsultingową ForSpa Jaki był dla branży SPA rok 2010, szczerze? Z całą pewnością można stwierdzić, że ten rok nie należał do łatwych. Spadek obrotów doświadczyła większość obiektów zlokalizowanych zarówno w hotelach, jak i miastach. Jest to związane ze zmianą struktury wydatków konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na relację […]

Czytaj dalej