Łukasz Płoszyński, Focus Hotels: Zapewniamy inwestorom gwarantowany zwrot   ANALIZY I RAPORTY  INWESTYCJE

Polska sieć Focus Hotels zarządza już 11 obiektami na terenie całego kraju i jest w trakcie realizacji czterech nowych inwestycji oraz kończy prace projektowe nad kolejnymi dwoma. Jest doświadczonym graczem na polskim rynku i jednym z najlepiej rozpoznawalnych polskich brandów hotelowych. W jaki sposób zamierza inwestować w kolejne hotele?

Łukasz Płoszyński, wiceprezes zarządu Focus Hotels

Sieć Focus Hotels S.A. postawiła kilka lat temu na współpracę z inwestorami w oparciu o długoterminowe umowy dzierżawy na obiekty hotelowe. W ten sposób, zarząd sieci zapewnia inwestorom  gwarantowany zwrot z inwestycji, długoletnią umowę oraz czynsz zabezpieczony gwarancją bankową.

- Umowa dzierżawy jest jedyną z trzech głównych na rynku, obok franczyzy i zarządzania, gdzie dzielimy się odpowiedzialnością z inwestorem. Firmy inwestujące w hotele z którymi do tej pory współpracowaliśmy, z reguły nie otwierały jeszcze takiego obiektu w przeszłości, a więc są elementy w tym procesie, których się obawiają. Zazwyczaj najbardziej boją sie samego końca inwestycji, czyli wyposażania i wykończenia obiektu, bo to są rzeczy dla nich nieznane. Ale my jako doświadczony podmiot, bierzemy wówczas te aspekty na siebie. Jesteśmy gotowi przejąć tę część inwestycji i zdjąć tym samym ryzyko z Inwestora.  – mówi Łukasz Płoszyński, wiceprezes zarządu Focus Hotels S.A.

Obecna sytuacja na rynku budowlanym, daje pewną przewagę Focus Hotels - jej właścicielem jest prężnie działająca giełdowa Grupa Kapitałowa Immobile, która w portfolio posiada spółki zajmujące się generalnym wykonawstwem, jak również specjalizujące się w consultingu budowlanym. Marka Focus Hotels czerpie również wiele z tej synergii i z racji bycia siecią. Pozwala to skutecznie ograniczać koszty zarówno zarządzania, jak i daje możliwość negocjowania lepszych warunków z dostawcami. Nawet jeśli jako sieć, spółka zarobi w danym okresie mniej, to w dłuższej perspektywie i tak gwarantuje wszystkim stronom bezpieczeństwo finansowe – w dużej mierze wynika to z inwestowania w niezwykle ciekawych lokalizacjach.

Obiekty sieci funkcjonują obecnie w ramach dwóch marek: Focus Hotel - dedykowanej hotelom ekonomicznym oraz Focus Hotel Premium - dla hoteli 4 gwiazdkowych. W chwili obecnej jest to już 11 hoteli zlokalizowanych w takich miastach jak Gdańsk, Sopot, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin Inowrocław, Poznań, Łódź i Chorzów. Kolejne otwarcia zaplanowane są w Szczecinie, Bydgoszczy oraz Warszawie, gdzie powstanie największy obiekt sieci.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *