IGHP z zastrzeżeniami do kampanii medialnej „Oczarowani”   ANALIZY I RAPORTY

"Oczarowani" to tytuł kampanii informacyjnej jaką z końcem ubiegłego roku w ogólnopolskich mediach zrealizowały UOKiK i KNF, wraz z Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju. Jej celem było ostrzeżenie klientów przed lokowaniem oszczędności w condohotele oferujące podejrzanie wysokie stopy zwrotu. Jednak zdaniem reprezentującej branżę hotelową Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, użyte w kampanii sformułowania jednoznacznie odstraszają od inwestowania w projekty hotelarskie finansowane w systemie condo, co podważa zaufanie do inwestowania w całej branży hotelowej.

Materiały prasowe kampanii edukacyjnej "Oczarowani"

Choć w przesłanym stanowisku zarząd IGHP "pozytywnie ocenia zainteresowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisji Nadzoru Finansowego nieprawidłowościami występującymi na rynku inwestycyjnym, związanymi z finansowaniem projektów hotelowych w systemie condo", to także "wyraża zastrzeżenia co do opinii zawartej w kampanii medialnej pt. „Oczarowani”, jakoby wszystkie projekty aparthotelowe i condo na rynku hotelowym były bardziej ryzykowne, niż projekty inwestycyjne w innych branżach."

"Sprzeciw nasz budzą użyte w kampanii sformułowania, które jednoznacznie odstraszają od inwestowania w projekty hotelarskie, finansowane w systemie condo. Takie opinie sugerują, że system condo w hotelarstwie jest z założenia nieuczciwy oraz podważają zaufanie do inwestowania w całej branży hotelowej, podczas gdy jest ona tradycyjnie stabilną częścią szerszego rynku nieruchomości komercyjnych.

Nieuczciwe praktyki niektórych podmiotów obiecujących nierealne zyski nie powinny stawiać w negatywnym świetle rzetelnych przedsiębiorców, realizujących projekty hotelowe, w tym  w systemie condo." - czytamy dalej w komunikacie.

Kampania edukacyjna "Oczarowani" której koszt miał według nieoficjalnych szacunków wynieść około 2,15 mln zł, realizowana była poprzez stronę www.oczarowani.pl, a także spoty w radiu i telewizji, gdzie w roli głównej występował iluzjonista roztaczający przed publiką atrakcyjne wizje – na koniec znikające.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *